    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co zrobić??????
    Date: Mon, 22 Sep 2003 19:23:49 +0200

    Odpowiedzialność ponosi przede wszystkim spawacz za niedochowanie przepisów
    ostrożności. Nie spawa się w sąsiedztwie materiałów łatwopalnych, a on nawet
    nie sprawdził, co jest w kontenerze. A jakby tam był gaz albo benzyna?
    Takiemu spawaczowi powinno się natychmiast odebrać książeczkę spawacza i ją
    potargać. W następnej kolejności odpowiada ten, kto zlecił te roboty, na
    zasadzie tej, że odpowiada za zleceniobiorcę. To, że próbował gasić faktu
    nie zmienia tu nic. Może ewentualnie być mniejsza odpowiedzialność karna. W
    w tym wypadku, jeśli ktoś będzie chciał, to nietrudno się dopatrzyć
    spowodowania powszechnego niebezpieczeństwa w postaci pożaru (163-164 kk)
    czy też zniszczenia mienia (art. 288 kk). Ja wiem, że on umyślnie tego nie
    czynił. Ale stopień bezmyślności zahacza moim zdaniem o odpowiedzialność
    karną. A jak nie przestępstwo, to już na pewno wykroczenie na zasadzie
    wykonywania pracy bez znajomości rzeczy (art. 70 kw) lub też spowodowania
    pożaru (art. 82 kw).