  • 11. Data: 2002-04-28 18:15:57
    Temat: Re: Kiedy mozna opoznic uzyskanie dowodu???
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3ccc1ce4.2301609@news.onet.pl...

    > Widziales 25-letnie dziecko (poza tym, gdy spojrzales w lustro) ?
    > Nie zasmiecaj grupy !

    Jak PAN sobie zyczy. Nie bede sie powtarzal, gdyz odpowiedzialem juz PANU o
    godzinie 19:34 na pytanie dotyczace zasmiecania grupy...

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 12. Data: 2002-04-28 18:28:58
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Luckydar <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aahe60$de3$...@n...tpi.pl...

    dobra: czy to slynne dziecko poszlo do urzedu miejskiego i TAM mu
    powiedzieli, ze ni chuchu dowodu nie dostanie do 25 roku zycia??? Rozumiem
    ze prawa jazdy tez nie ma? A co z przywilejem glosowania?
    Niech sie rzeczone dziecko po prostu przejdzie do rzedu miejskiego i wyrobi
    dowodzik :-))))). A jak odmowia (hmmmm...) to zazadac na pismie powodow
    odmowy.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 13. Data: 2002-04-28 18:31:39
    Temat: Re: W takim razie co jest grane???
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Co ty tak ciagle o tej rodzince???
    A co kogokolwiek obchodzi ta rodzinka. Do czego mu sa niezbędni? Bo na pewno nie do
    wyrobienia sobie
    dowodu. Idzie do urzedu i wyrabia. Zrobil tak i mu nie dali?

    mat

  • 14. Data: 2002-04-28 19:08:58
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anyia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    zycia??? Rozumiem

    > Niech sie rzeczone dziecko po prostu przejdzie do rzedu miejskiego i
    wyrobi
    > dowodzik :-))))). A jak odmowia (hmmmm...) to zazadac na pismie powodow
    > odmowy.

    Hmmm... Wyglada na to, ze nie do konca precyzyjnie sie wyrazilem i w tym
    momencie zaczynam rozumiec zdenerwowanie co niektorych Grupowiczow. Rzeczone
    dziecko, czyli 19-letnia osoba nie bylo w Urzedzie Miejskim, poniewaz
    rodzinka, ktora zalatwiala to wszystko wmowila temu "dziecku", ze nie ma
    prawa do otrzymania dowodu wczesniej niz przed 25 rokiem zycia. Prawde
    mowiac byloby dla nich bardzo niekorzystne, gdyby to "dziecko" mialo juz
    dowod osobisty. To dziecko posiada jakies inne dokumenty, ktore RZEKOMO
    zastepuja dowod osobisty. Pytanie brzmi: JAKIM PRAWEM i CO TO MOGA BYC ZA
    DOKUMENTY?

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 15. Data: 2002-04-28 19:15:49
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <v...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co kogokolwiek obchodzi ta rodzinka. Do czego mu sa niezbędni?

    Utrzymuja ta osobe, ktora zreszta jeszcze sie uczy.

    > Idzie do urzedu i wyrabia. Zrobil tak i mu nie dali?

    To jest chyba jakis "przekret prawny", ktory DAJE PRAWO temu "dziecku" do
    nieposiadania dowodu osobistego. Bo wiem juz z powyzszych wypowiedzi, ze
    raczej nie ma takiej mozliwosci, aby rodzice mogli zabronic dziecku
    uzyskania tego dokumentu (???). Nie wiem jednak, na jakiej podstawie to bylo
    zalatwiane i jak to sie ma do zasadniczych uprawnien osoby doroslej
    (glosowanie, prawo jazdy, itd.)

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 16. Data: 2002-04-28 20:51:50
    Temat: Re: Co zamiast dowodu osobistego?
    Od: "razdwa12" <r...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Luckydar" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuowana) nie musiela placic alimentow na tego z rodzicow, ktory jest
    > pozbawiony wolnosci. Prosze o wskazanie przepisow, ktore to reguluja i
    > wskazanie praw tego "dziecka" bez dowodu osobistego. Czy to "dziecko"
    moze,
    > ale nie musi zglosic wniosek o wydanie dowodu, czy raczej jest pozbawione
    > takiej mozliwosci? Jakie przepisy to reguluja? Byc moze to jest jakas
    > "furtka prawna" lub przepisy szczegolne. Nie znam szczegolow, poniewaz ta
    > osoba nie ma nawet wgladu do tych dokumentow (ktos je przed nia ukrywa).
    > Bardzo prosze o sugestie. O co tu chodzi???

    Pewnie po skończeniu 25 lat będzie miał(o) obywatelstwo polskie.

  • 17. Data: 2002-04-29 05:15:10
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    > To jest chyba jakis "przekret prawny",

    Przekretem prawnym jest mozliwosc zasmiecania przez ciebie powaznej listy
    dyskusyjnej.
    Jak bedziecie mieli z tym dzieckiem rzeczywiste i powazne problemy to napiszcie.
    Pa!

    mat

  • 18. Data: 2002-04-29 07:01:41
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > Przekretem prawnym jest mozliwosc zasmiecania przez ciebie powaznej
    listy dyskusyjnej.

    No bez przesady z tą powagą.Śmiech to zdrowie:)))))))))))))

    Leszek

  • 19. Data: 2002-04-29 07:15:01
    Od: Piotr Szkudlarek <P...@L...pl>

    Ja ma to samo zdanie co wszytscy - ,,rodzinka'' nie ma nic do gadania. Dziecko
    idzie i sobie robi dowod osobisty bez niczyjej zgody. I leoiej aby tak zrobil
    bo moze miec problemy np. urzedzie skarbowym albo z policja jak nie bedzie mial
    czym sie wylegitymowac.

    Piotr

  • 20. Data: 2002-04-29 09:31:00
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Luckydar <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aahhm4$i48$...@n...tpi.pl...
    > wyrobi

    > To dziecko posiada jakies inne dokumenty, ktore RZEKOMO
    > zastepuja dowod osobisty. Pytanie brzmi: JAKIM PRAWEM i CO TO MOGA BYC ZA
    > DOKUMENTY?

    Moze miec tymaczasowy dowod osobisty (kiedys takie cuda wydawano).

    ale _PO_CO_ sie zastanawiac nad tym, skoro wystarczy pojsc do U.M. i
    poprosic o wyrobienie D.O.?
    Czy to "dziecko" nie jest w stanie tego zrobic?
    A posiada legitymacje szkolana z ktorej wynika wiek? Niech to wezmie i
    zasuwa po dowodzik.
    nie widze sensu rozpatrywania legalnosci albo rodzaju dokumentow, trzeba
    wyrobic D.O. i koniec.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia