  • Data: 2005-06-21 12:56:08
    Temat: Re: Co z groźnymi psami? Przecież wszystkie psy są potencjalnie grożne!
    Od: "Les P" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał

    > No i jeśli dobrze znam polskie realia to mandaty rozpoczną się od tych
    > zatuczonych kundlojamników ledwie zipiących pod ławką z parką emerytek.
    > Mądralińscy z tego wątku już pokazali właśnie taki tok rozumowania.

    Bo za większość pogryzień są odpowiedzialne właśnie takie pozbawione
    instynktu "niewiadomoco" futrzaki. Trzymane całe życie na smyczy, reagują
    lekiem (i co za tym idzie - agresją) na wszystkie inne zwierzęta i ludzi, a
    dodatkowo chłoną jak gąbka lęki właściciela. Nie ma bardziej niebezpiecznej
    rasy niż wylękniony właściciel. Z moich obserwacji wynika, że duże psy bez
    zaczepki nie atakują małych, chyba że pomylą je z kotem.

    > Ja się pytam realnie: mam dość tego typu widoków, a naprawdę zjawisko ma
    > spory rozmiar. Czy coś z tym można zrobić? Czy SM ma obowiązek "wyłapywać"
    > tego typu sytuacje, czy zależnie od widzimisię?

    Nie, najlepiej podaj im wysokość Twojego psa w kłębie i zaproponuj, żeby
    "łapali" tylko te większe. Ale tu wynikł pewien problem - bulteriery często
    niewiele przerastają typowe kundelki. Więc może na wagę ich? Ale sam
    piszesz, że kundlojamniki są często spasione.
    To może jednak brać pod uwagę oświadczenie właściciela ?

    A teraz poważnie:

    Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest trzymanie wszystkich psów na smyczy i w
    kagańcu w miejscach publicznych i opieranie się na odpowiedzialności
    właścicieli poza tzw. "terenem zabudowanym".
    Z tym, że jeśli taki pies jednak pogryzie człowieka - powinien zapłacić
    odszkodowanie i mandat, a właściciela powinno się uśpić, albo zamknąć w
    schronisku ;-)

    Les P:-)