  • 1. Data: 2009-05-12 07:18:25
    Temat: Co to jest niska faktura?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę.

    Podczas przeglądania ogłoszenień samochodowych spotkałem się z pojęciem
    niska faktura. Co to takiego jest? Google pokazał mi tylko inne
    ogłoszenia, z reguły dotyczące samochodów sprowadzonych.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2009-05-12 08:21:01
    Temat: Re: Co to jest niska faktura?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Tapatik pisze:
> [...]
    > niska faktura. Co to takiego jest? Google pokazał mi tylko inne
    > ogłoszenia, z reguły dotyczące samochodów sprowadzonych.

    Może chodzi o VAT-Maraża? W komisach b. często coś takiego proponują.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2009-05-12 08:23:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > Podczas przeglądania ogłoszenień samochodowych spotkałem się z pojęciem
    > niska faktura. Co to takiego jest? Google pokazał mi tylko inne
    > ogłoszenia, z reguły dotyczące samochodów sprowadzonych.

    faktura zakupu na zanizona kwote, od ktorej oplaca sie akcyze (o ile sie nie
    myle)

  • 4. Data: 2009-05-12 10:21:33
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

> [...]
    > niska faktura. Co to takiego jest? Google pokazał mi tylko inne
    > ogłoszenia, z reguły dotyczące samochodów sprowadzonych.
    wg mnie jest tak
    wiadomo ze akcyze i cło płaci sie od wartosci pojazdu na fakturze. I jesli
    na takiej cena auta jest zaniżona.. to masz odpowiedz.

    E.

  • 5. Data: 2009-05-12 12:07:18
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Easy pisze:

> [...]
    > wiadomo ze akcyze i cło płaci sie od wartosci pojazdu na fakturze. I
    > jesli na takiej cena auta jest zaniżona.. to masz odpowiedz.

    Do ustalenia wysokości akcyzy liczy się wartość rynkowa pojazdu -
    art.104 ustawy o podatku akcyzowym z 06 grudnia 2008 r.

  • 6. Data: 2009-05-12 12:10:06
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > Do ustalenia wysokości akcyzy liczy się wartość rynkowa pojazdu - art.104
    > ustawy o podatku akcyzowym z 06 grudnia 2008 r.

    hm... zalezy jak bardzo sa rozbiezne ;) u mnie jakos honorowali fakture...
    tyle ze nie była znaczaco zanizona

    E.

  • 7. Data: 2009-05-13 21:47:24
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tapatik <t...@b...adresu> wrote:

    > Podczas przeglądania ogłoszenień samochodowych spotkałem się z pojęciem
    > niska faktura. Co to takiego jest? Google pokazał mi tylko inne
    > ogłoszenia, z reguły dotyczące samochodów sprowadzonych.

    Jak już inni wyjaśnili chodzi o opłaty, ale mechanizm jest taki:
    1. komis proponuje, że wystawi niższą fakturę by płacić niższą akcyzę.
    2. klient kupuje z niższą kwotą na fakturze
    3. po kilku dniach nabywca reklamuje, że samochód jest powypadkowy
    a miał być idealny i chciałby oddać, to komis mówi, że odda kwotę
    z faktury :) To takie zabezpieczenie komisów aby nie było zwrotów.

    a.