    From: "bim_bom" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to jest droga publiczna?
    Date: Wed, 5 Apr 2006 23:22:30 +0200

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1144268778.4304.30.camel@neptune.sakowski.pl...
    bim_bom wrote:
    > co jest drogą publiczną?

    > Odpowiedź w art. 1, 5, 6, 6a, 7 ustawy o drogach publicznych + wydanych
    > na ich podstawie rozporządzeniach i uchwałach.

    Dzięki!
    Wg. ustawy:
    Art. 4 .1
    droga lub pas drogowy - wydzielony pas terenu, przeznaczony do ruchu lub
    postoju pojazdów oraz do ruchu pieszych, wraz z leżącymi w jego ciągu
    obiektami inżynierskimi, placami, zatokami postojowymi oraz znajdującymi się
    w wydzielonym pasie terenu chodnikami, ścieżkami rowerowymi, drogami
    zbiorczymi, drzewami i krzewami oraz urządzeniami technicznymi związanymi z
    prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu.

    No i już tu nie wiem, czy opuszczone lotnisko, plac można zaliczyć do drogi.
    Czy opuszczone lotnisko jest "przeznaczona do ruchu lub postoju pojazdów"?
    "Przeznaczone" znaczy "nadaje się do", czy "dosyć często jest używane w taki
    sposób"? :)

    Art. 7. 1. Do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym nie
    zaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących
    miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych.

    Tu też nie za bardzo rozumiem...
    Nie jestem prawnikiem i nie chcę mi się wyszukiwać wśród tysięcy
    rozporządzeń i uchwał, więc jeśli sprawa się nie wyjaśni, chyba będę musiał
    pójść do UM i się tam zapytać :)