  • 31. Data: 2004-06-03 21:31:32
    Temat: Re: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    WOJSAL wrote:

    > ja mowie o prawie do wprowadzenia sie
    > do wlasnego domu, zbudowanego zgodnie
    > z planem zagospodarowania oraz wszelkimi
    > przepisami technicznymi, budowlanymi.
    > Krotko mowiac: nie naruszamy tu cudzej
    > wlasnosci, mienia, zdrowia, ekologii itp

    Tu mogę się z Tobą częściowo zgodzić. Są jednak roboty wykonanie których
    wymaga wiedzy choć wydają się proste. Np. instalacje gazowe. Można wysadzić
    nie tylko siebie. Wiem co piszę bo sporo lat już pracuję w budownictwie.
    Widziałem już takie cuda, że oko bieleje. A raczej niemożliwe jest by ktoś
    budując wyłącznie na własne ryzyko nie wciągał w to innych ludzi.

    > Ja tego nie slyszalem. Ale o przeciaganiu prostych
    > spraw, o lapowkach przyspieszajacych sprawe - to
    > slychac.

    Niestety masz rację.

    > Zobacz, jak sie budowalo gdy w Polsce nie bylo
    > urzednikow od wydawania zezwolen - decydowalo
    > prawo wlasnosci. Niektore zamki, palacyki
    > przetrwaly do dzis. Jedz. Zobacz.

    Dośc powszechnym problemem przy budowie katedr było to, że waliły sie
    grzebiąc budowniczych. Przetrwały nieliczne obiekty.Ale też wolność
    spowodowała swobodę i piękne efekty.
    To pół prawdy. Koszty to drugie pół. Natomiast mitem jest swoboda w
    miastach. Już w starożytności, a w Polsce w średniowieczu, przepisy
    regulujące zabudowę zwartą czyli miasta, były bardzo szczegółowe. Nierzadko
    bardziej upierdliwe niż dzisiaj. Naszą wolność ogranicza bliskość innych
    ludzi. W większych zbiorowiskach ktoś musi narzucić reguły. Inaczej wolnośc
    będzie tylko dla paru mocnych a dla reszty tylko łzy. W końcu nie tylko
    urzędnicy mają ochotę zdeptać zależnych od siebie. To bardziej powszechna
    przypadłość.

    --
    Komodor