    From: "Castillon" <C...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co się do diabła dzieje z tym prawem i jego procedurami?
    Date: Wed, 11 Apr 2007 15:59:33 +0200

    news:evin6r$qc1$1@opal.futuro.pl...
    > Użytkownik "Castillon" <C...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zaraz zaraz, bo cos mi tu nie gra
    > albo sie przyznales, wtedy bys dostal mandat, zaplacil i zapomnial, albo
    > sie nie przyznales, wtedy dopiero sad grodzki i odeslanie straszakow na
    > drzewo i reszta twoich "problemow"
    ====================================
    Ależ gra wszystko, drogi Szerszeniu! W pewnym sensie jak choremu w płucach -
    bo też jest to opowieść o chorym układzie. Rzecz w tym, iż Straż Miejska ma
    tylko miesiąc na ustalenie sprawcy wykroczenia i na wystawienie mandatu.
    Jeśli przekroczy ten termin - musi odesłac sprawe do Sądu Grodzkiego. Tak
    tez się stało: przekroczono terminy, spisano moje przyznające się zeznanie
    PO TERMINIE, zignorowano wole zapłacenia NATYCHMIAST, odesłano dokumenty do
    Sądu Grodzkiego. Ten jednak jak to już opisywałem odrzucił rzecz cała na
    bazie stanowiska TK. I dalej jak w opisie. Nie wojuje i nigdy nie wojowałem
    o mandat (choc otrzymałem w życiu tylko jeden). Zadziwia mnie tylko
    zajadłość urzedników, dla których MOŻNA jechac na wątpliwych
    rozstrzygnięciach prawnych (zakwestionowanych później przez Trybunał
    właśnie), uprawiac coś, co jest chyba tylko sztuką dla sztuki, prostytuować
    prawo jako takie. Ocena dowodów nie jest jak wiesz regulowana ustawowo,
    zależy w każdym wypadku od sądu. I teraz sąd albo przyjmie dowód w postaci
    fotki z fotoradaru - albo nie przyjmie. Moją wątpliwość budzi tu fakt
    PRZEJMOWANIA dowodów przez słuzby: jak w świetle prawa unijnego można przed
    sądem posługiwac się dowodem zebranym NIELEGALNIE? Czy aby na pewno sprawę
    mandatu 200 zł nalezy dla porządku prawnego zawlec aż do Strasbourga? A
    ponieważ szukam w tej chwili wykładni orzeczeń i wyroków w sprawach
    podobnych - daję słowo, że jeśli nabędę przekonania, iż należy tam własnie
    rzecz cała skierować to cierpliwości mi nie zabraknie.
    C.