    From: "Castillon" <C...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co się do diabła dzieje z tym prawem i jego procedurami?
    Date: Wed, 11 Apr 2007 14:41:16 +0200

    news:evijk5$37i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No nie wpadłem. Ale zrobiłeś to w formie procesowej?
    > Wątpię. Gdyby tak było nie mogliby cię wzywać jako świadka wykroczenia.
    > Tak więc takie twoje "przyznanie" jest "do bani".
    ====================================
    A forma procesowa to z procesją, po procesji czy z obietnicą procesji? Czy
    przyznanie się na piśmie wobec strażników miejskich to forma procesowa, czy
    jakas inna? A gliniarz spisujacy zeznania to sąd, czy tylko "organ
    ścigania", by bardziej wprost go nie określić? To juz w tym kraju do
    wpłacenia mandatu konieczne jest takie zawracanie dupy sobie i bliźnim? To
    już doszliśmy do etapu, w którym przejmuje się nie tylko długi obywateli,
    ale tez wszelkie objawy jakiejkolwiek ich działalności - po czym przekazuje
    tym, którzy akurat mają w ręku młotek i mogą uderzyć? Czy nie zauważyłeś, iż
    mówię nie o istocie jakiegoś boskiego prawa, ale o jego stosowaniu na
    codzień, praktycznie? W świecie, w którym ładna dziewczyna obok w łóżku to
    nie współspacz współspółdzielca, ale np. przyjaciółka, zaś śmieszne z nią
    ruchy to wcale nie czynności prokreacyjne? Komu słuzy ten cały zamęt
    legislacyjny? Kiedy wierzyć przedstawicielom prawa - a kiedy nie wierzyć,
    może za jakies dwa tygodnie kolejny organ nadrzęny pokaże, że "władcy"
    mylili się, naciągali coś po to tylko, by wykazac się "większą
    skutecznością" czy cholera wie czym jeszcze?

    No więc przyznałem się na pismie wobec osób w służbach, które jak się
    okazało nie były uprawnione do zbierania takich dokumentów i dalej do
    wystawiania na tej podstawie mandatów. Sąd Grodzki odrzucił w całości i bez
    zastrzeżeń cały ten przesłany im papierkowy bałagan, przysłał mi nawet
    obszerne uzasadnienie tego aktu odrzucenia. Po czym bałaganiarz miast dać
    sobie siana - przekazał dokumenty policajom. A ci jakby na to czekali -
    wszak nie trzeba już biegać w mozole za znacznie szybszymi np.
    kieszonkowcami, wystarczy wypisac ileś kwitków i natychmiast krzywa
    statystyczna wykrywalności w górę... No więc teraz odwidziało mi się - bo
    niby czemu w mętnej wodzie sprawnie mają pływac wyłacznie żonglerzy prawni,
    lenie, obiboki i manipulatorzy w dowolnych mundurach? Tak, znam już
    stanowisko SW z 2003 roku w sprawie odmowy zeznań przy popełnieniu
    wykroczenia, a nie przestępstwa, dotarłem do właściwych materiałów pomiędzy
    nasza korespondencją. I jedno ci powiem: kiedy pewnego dnia materia
    obywatelska zbuntuje się wobec tego wszystkiego to wióry polecą potężne! Bo
    zbój Janosik uprzejmie proszący przejezdnych na trakcie o połowę majątku w
    celu zakupu kolejnej skrzynki Harnasia dla Maryny to był przy współczesnych
    zbójach prawdziwy, godzien pomnika dżentelmen... I ilez mniej papieru na swe
    żądania marnował...
    C.