    From: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co o tym sadzicie ? - prosba o opinie
    Date: Mon, 19 Jan 2004 14:26:31 +0100
    Sender: t...@t...oldfield.org.pl

    On Mon, 19 Jan 2004 13:38:40 +0100, "Łukasz Dyszy"
    <l...@N...pl> wrote:

    >Dzieki za pomoc (juz wczesniej mi pomagales :) ... skoro juz sie dales
    >wciagnac :)) do dyskusji to napisz prosze co myslisz o moim odwolaniu,
    >aktualny tekst znajduje sie na koncu postu.

    >Nie zgadzam się z wyceną zrobioną przez Państwa.
    >
    >Odszkodowanie za szkodę która została mi wyrządzona jest wypłacane z polisy
    >OC.
    >
    >Odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego (Art. 415 K.C.) nakładają na Państwa
    >obowiązek wypłaty sumy odszkodowania która umożliwi mi doprowadzenie mojego
    >pojazdu do stanu nie gorszego niż przed wypadkiem.

    Nie tyle obowiązek wypłacenia, co obowiązek naprawienia szkody. W tym
    wypadku, pokrycie kosztu doprowadzenia mojego samochodu do stanu nie
    gorszego niz przed wypadkiem.

    >Nie zgadzam się z na odliczenie z sumy odszkodowania kwoty amortyzacji
    >elementów wymienianych.

    Dopisać: 'takowe jest beprawne, co zostało potwierdzone orzeczeniem
    Sądu Najwyższego'.

    >Opierając się na wykonanych przez przysłanego przez Państwa rzeczoznawcę
    >protokołach szkody (z dni: 07.11.2003 i 20.11.2003) dotyczy to następujących
    >elementów:
    >
    >-Belka Przednia wzmocnienia czołowego (amortyzacja 30%)
    >
    >-Pokrywa silnika (amortyzacja 25%)
    >
    >-Lampa zespolona prz. P. (amortyzacja 30%)
    >
    >-Blacha zamka (amortyzacja 30%)
    >
    >Aby przywrócić te elementy do stanu nie gorszego jak przed kolizją należy je
    >wymienić na nowe.
    Podeprzyj sie czymś - opinią ASO, czy mechanika.

    >Dlaczego koszt części zakwalifikowanych do wymiany w protokole szkody nie
    >został uwzględniony w kosztorysie naprawy ?.
    >
    >Chodzi miedzy innymi o:
    >
    >uszkodzenie opisane w protokole szkody z dnia 7.11.2003:
    >
    >-zespół dysz spryskiwacza lampy przedniej prawej.
    >
    >uszkodzenia opisane w protokole szkody z dnia 20.11.2003:
    >
    >-belka przednia wzmocnienie czołowego
    >
    >-obudowa filtra powietrza (protokół z 20.11.2003)
    >
    >-chłodnica cieczy (protokół z 20.11.2003)
    >
    >-blacha zamka (protokół z 20.11.2003)
    >
    >Brak również w kosztorysie wyszczególnionych kosztów ustawienia pojazdu na
> [...]

    Dodaj żądanie ich uwzględnienia.

    >Oczekuje wyliczenia kosztów i przelania wyliczonej sumy na moje konto oraz
    >podania powodu dlaczego nie zostały te pozycje uwzględnione w przysłanym
    >kosztorysie. Jeżeli te niedopatrzenie wynikło z Państwa winy będę domagał
    >się dodatkowej rekompensaty.

    I jeszcze utrata wartości rynkowej pojazdu.

    >Oczekuje pokrycia kosztu wymiany tych części niezależnie od sposobu
    >rozliczania. Chcę zaznaczyć że naprawa tych części powoduje że ich stan jest
    >gorszy niż przed wypadkiem.

    Na co się nie zgadzam.

    >Oczekuje że w przypadku niżej wymienionych części:
    >
    >-podłużnica prawa
    >
    >-podłużnica lewa
    >
    >-wspornik poprzeczny zderzaka
    >
    >-lampa zespolona przednia prawa
    >
    >zmienią Państwo kwalifikacje sposobu doprowadzenia ich do stanu
    >poprzedzającego kolizje z naprawy na ich wymianę ponieważ naprawa nie
    >pozwala na doprowadzenie w/w części do stanu poprzedzającego kolizję.

    Podeprzyj sie czymś.

    >Oczekuje wyliczenia kosztów i przelania wyliczonej sumy na moje konto.
    A to zdanie tylko raz, na końcu.

    >Jeżeli opóźnienie wynikło z Państwa winy oczekuje wypłaty dodatkowego
    >odszkodowania w wysokości 5000 zł (słownie: pięć tysięcy zł)

    Uzasadnij to jakoś.

    --