  • Data: 2010-02-06 19:20:29
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
    news:hkkdh3$5ud$5@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Bo w tym modelu gospodarki byly regulowane centralnie. A w warunkach
    > inflacji albo podniesiesz ceny, albo znikna towary. Obecnie ceny
    > pelzajaco podnosza wszyscy. Wtedy podnosil rozporzadzeniami rzad
    > i dlatego latwo mozna bylo zmobilizowac przeciwko niemu ludzi.
    > Byl wyraznie okreslony wrog polityczny. Teraz uklad jest rozproszony.
    > Przeciwko komu pojdziesz protestowac? Przeciw sklepikarzowi, ktory wlasnie
    > kolejny raz podniosl ceny?

    W ciagu 2 lat nabial podrozal o srednio 80%!
    Za PRL-u juz by byla rewolta.
    Problem w tym, ze wowczas rekompensowano podwyzki zwiekszajac uposazenia,
    naturalnie zdako bylo to w 100% na pokrycie podwyzek, ale bylo - czy dzis
    ktos zwieksza uposazenia jak srednia podwyzka cen zywnosci to ok 30%
    rocznie? Pensje leza od 2-3 lat.

    > O naiwnosci! Nie wszystko co mowil Urban byl klamstwem. Nie wszystko
    > co glosili Solidarnosc, Kosciol i USA bylo prawda. Mechanizmy ekonomiczne
    > to mozna bylo wtedy zaklamac i wciskac kit ciemnej masie, ktora
    > zreszta chciala naprawy socjalizmu: 'socjalizm - tak, wypaczenia - nie'.

    To slynne slowa Prymasa Glepa: "socjalizm tak, ale ochrzczony"

    > Ruch Balcerowicza to majstersztyk oszustwa politycznego wobec wyborcow.
    > Solidarnosc NIGDY by nie wygrala wyborow w roku 1989 deklarujac
    > wprowadzenie
    > dzikiego kapitalizmu.

    Na taczkach z sejmu by go wywwiezli razem z Mazowieckim, Walesa i reszta.
    Dlatego Gwiazda czy Walentynowicz odeszli.
    Balcerowicz (to dla tych co nie pamietaja lub pamietac nie moga) byl 3
    kandydatem na stanowisko Ministra Finansow w rzadzie Mazowieckiego,
    poprzednich dwoje zrezygnowalo po wymogu realizacji planow MFW
    przygotowanego dla Polski.
    Pierwsza ustawa jaka sie zajeto bylo wymazanie zapisu o odpowiedzialnosci
    karnej urzednika panstwowego za srodki publiczne:) ciekawe dlaczego to
    poszlo pierwsze.... Czyzby sie czegos obawiali,?:))

    > Zgadza sie. Musialem sobie ten dom wybudowac. Dlatego teraz koszty
    > ewentualnych
    > zmian mam duze. Swobode wyboru to ma dwudziestoparolatek bez bagazu
    > zobowiazan
    > i rodziny. Nie facet w moim wieku. Dlatego twoja propozycja jest chybiona.
    > Otwarcie Europy jest dla mnie o dwadziescia lat za pozno.

    To raz, a dwa to wyjazd kosztuje! Zadko sie trafia by od razu miec tam
    prace, trzeba pojechac, wynajac mieszkanie za cos zyc, i to za darmo nie
    jest. Wiec dla ludzi dzis biednych w polsce nic sie nie zmienilo tak samo
    jak kiedys i dzis nie wyjada.