eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo grozi firmie za RECYDYWĘ w wysyłaniu "wezwań do zapłaty" rachunków komu innemu emailem? › Re: Co grozi firmie za RECYDYWĘ w wysyłaniu "wezwań do zapłaty" rachunków komu innemu emailem?
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi firmie za RECYDYWĘ w wysyłaniu "wezwań do zapłaty"
    rachunków komu innemu emailem?
    Date: Wed, 25 May 2016 14:42:02 +0200

    Użytkownik "A. Filip"

    > Mozna i tak.
    > Ja kiedys dostałem maila ze mam zapłacic pare tysiecy złotych za usługi.
    > Zdenerwowałem sie, poprosiłem firme o wyjasnienie i czekałem miesiac.
    > Okazało się, ze ktos podał błędnie maila.
    > Ale wyjasnili, błąd wiecej sie nie powtorzył, dostałem odpowiedz co sie
    > stało i dlaczego.
    > Chyba tak to powinno wyglądac...
    > ---
    > Nie, powinni używać tylko adresów potwierdzonych przez właścicieli.

    Do informowania "chcącego klienta" na jego prośbę że mu się "zapomniało"
    czy do _taniego_ "wstępnego pogonienia" klienta którego adres emailowy
    "zgadli"?

    Przy setkach tysięcy klientów to że któryś się pomyli przy podawania
    emaila tak że trafi w cudzy jest statystycznie gwarantowane.
    ---
    Nie wiem o co Ci chodzi. Jako właściciel usługi wysyłasz email zapraszający
    i ten email w taki czy inny sposób musi zostać potwierdzony by mógł by
    wykorzystywany do realizacji umowy. Bo przecież wykorzystujesz czyjś środek
    i musisz na to mieć zgodę. Wpisanie adresu w umowie nic Ci nie da jeśli tego
    jakoś nie potwierdzisz. Bo ktoś właśnie przyjdzie i stwierdzi "ale ja nie
    zapisywałem się do państwa serwisu i nie potwierdzałem tego adresu" więc
    proszę mi zapłacić za wykorzystywanie mojego serwera i będzie w prawie. I
    praktykuje się potwierdzenie przez dysponenta, czyli ktoś dostanie emaila
    zapraszającego i skorzysta z jego treści do potwierdzenia. I tu nie ma wiele
    miejsca na pomyłki. Można wysłać na niewłaściwy adres email zapraszający,
    ale nie fakturę.