  • 1. Data: 2020-12-23 19:54:39
    Temat: Co dalej z tym zrobić?
    Od: Grzegorz Dobrosielski <G...@n...mam.adresu.pl>

    Dzień dobry,

    Zostałem oszukany przez sprzedawcę telefonu (sklep). Rok temu sprzedano
    mi telefon (Samsung) z dystrybucji rumuńskiej, o czym nie wiedziałem.
    Ponadto, namówiono mnie na dodatkowe ubezpieczenie, które wykupiłem.
    W dokumencie ubezpieczenia była pozycja 'gwarancja producenta'.
    Po niecałym roku telefon zaczął się psuć. Przekazałem dwa razy telefon
    do sklepu, ale naprawy okazały się nieskuteczne.

    Zapytałem firmę Samsung o ważność takiej karty gwarancyjnej.
    Samsung odpowiedział, że telefony spoza oficjalnej, krajowej
    dystrybucji nie są naprawiane w ramach gwarancji w firmowym serwisie.
    Aby tak było, musi być spełnionych kilka warunków: np. pierwszy,
    rumuński dokument zakupu. Problemem, jak poinformowano, może być brak
    części w lokalnym serwisie.

    Po dwóch nieskutecznych naprawach, w ramach rękojmi, wystąpiłem
    oficjalnie do sklepu o odstąpienie od umowy i zwrot kwoty zakupu.
    W imieniu sklepu odpowiedziała kancelaria prawna, że sklep nie wyraża
    zgody na odstąpienie od umowy.

    Podsumowując:
    - dwie nieudane naprawy
    - wprowadzenie w błąd
    - niezgodny z prawdą zapis 'gwarancja producenta'

    Jak mogę dalej skutecznie dochodzić swoich praw?
    Co teraz z tym zrobić? UOKiK? Sąd?

    Poproszę o sugestie.

    Dziękuję za ewentualne podpowiedzi,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2020-12-23 22:24:00
    Temat: Re: Co dalej z tym zrobić?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 19:54, Grzegorz Dobrosielski pisze:
    > Jak mogę dalej skutecznie dochodzić swoich praw?
    > Co teraz z tym zrobić?  UOKiK? Sąd?

    Zwróć się o pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta. Takowy jest powoływany w
    każdym powiecie i za darmo udziela porad, a nawet może występować do sądu.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-12-28 18:38:25
    Od: Grzegorz Dobrosielski <G...@n...mam.adresu.pl>

    > Zwróć się o pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta. Takowy jest powoływany w
    > każdym powiecie i za darmo udziela porad, a nawet może występować do sądu.

    Prawdopodobnie, konieczne będzie wszczęcie procesu w ramach pozwu z
    prawa cywilnego.

    Ile mnie będzie kosztować skierowanie takiego pozwu do sądu?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2020-12-29 10:28:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Dec 2020 18:38:25 +0100, Grzegorz Dobrosielski napisał(a):

    > Prawdopodobnie, konieczne będzie wszczęcie procesu w ramach pozwu z
    > prawa cywilnego.
    >
    > Ile mnie będzie kosztować skierowanie takiego pozwu do sądu?

    Możesz zacząć od sądu polubownego, który jest darmowy, ale pozwany nie musi
    się na niego zgodzić; wtedy zostaje sąd powszechny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-12-30 00:16:47
    Od: Grzegorz Dobrosielski <G...@n...mam.adresu.pl>

    W dniu 29.12.2020 o 10:28, Olin pisze:

    > Możesz zacząć od sądu polubownego, który jest darmowy, ale pozwany nie musi
    > się na niego zgodzić; wtedy zostaje sąd powszechny.

    No tak, a ile - tak szacunkowo - będzie mnie to kosztowało wszczęcie
    procesu? Spór dotyczy ok. 1800zł. Zakładam, że powództwo będzie z prawa
    cywilnego.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2020-12-30 10:43:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Dec 2020 00:16:47 +0100, Grzegorz Dobrosielski napisał(a):

    > No tak, a ile - tak szacunkowo - będzie mnie to kosztowało wszczęcie
    > procesu? Spór dotyczy ok. 1800zł. Zakładam, że powództwo będzie z prawa
    > cywilnego.

    Znakomici juryści milczą, więc skorzystałem z gugla:

    "W sprawach o prawa majątkowe pobiera się od pisma opłatę stałą ustaloną
    według wartości przedmiotu sporu lub wartości przedmiotu zaskarżenia
    wynoszącej:
    3)ponad 1500 złotych do 4000 złotych - w kwocie 200 złotych;"

    http://prawna.eu/jakie-sa-koszty-sadowe-w-sprawach-c
    ywilnych/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-12-30 11:55:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Opłaty sądowe to pryszcz.
    Dolicz koszty zastępcy procesowego (2x lub przynajmniej strony przeciwnej na wypadek
    przegranej).

  • 8. Data: 2020-12-30 19:58:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-30 o 00:16, Grzegorz Dobrosielski pisze:

    > No tak, a ile - tak szacunkowo - będzie mnie to kosztowało wszczęcie
    > procesu?  Spór dotyczy ok. 1800zł. Zakładam, że powództwo będzie z prawa
    > cywilnego.

    Nie masz telefonu ani internetu?
    Tak trudno do sądu zadzwonić i zapytać?

    --
    animka

  • 9. Data: 2020-12-30 20:27:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2020 o 11:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Opłaty sądowe to pryszcz.
    > Dolicz koszty zastępcy procesowego (2x lub przynajmniej strony
    > przeciwnej na wypadek przegranej).

    Normalnie bym poczytał i sam się reprezentował. Ale skoro op nie
    potrafił tej informacji znaleźć...

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-12-30 22:34:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A znajdź Ty obecnie koszty w postępowaniu elektrycznym.

    -----