  • Data: 2007-02-03 12:47:36
    Temat: Re: Ciężkie naruszenie obowiązków p pracodawce
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:7195.00000036.45c467d3@newsgate.onet.pl Operator
    <o...@o...eu> pisze:

    > Pracodawca tłumaczy się, że w nadgodzinach to pracuje sie w ramach
    > zlecenia z "innej firmy" (brata),
    To jakieś brednie. Nadgodziny to termin związany ze stosunkiem pracy u
    danego pracodawcy.
    Umowa-zlecenie to umowa cywilno-prawna, całkiem co innego.
    U Brata1 pracuje się normalnie 40h.tydz., jeśli więcej to sa to nadgodziny,
    należy zadbać o ewidencję czasu pracy i tyle.
    A jak Brat2 coś zleci to podpisać z nium umowę-zlecenie (przed
    przystąpieniem do pracy) i tyle. No i oczywiście na odwrót.

    > po za tym nie wiem czy ma to
    > znaczenie, ale w umowach zlecenia jest napisane:
    > "porządkowanie dokumentacji technicznej, drobnych napraw sprzętu w
    > siedzibie firmy Brata2 pod nadzorem prezesa firmy Brata2"
    > tak mają zapisane zatrudnieni na etat u Brata1, a ci zatrudnieni u
    > Brata2 mają odwrotnie.
    > Siedziba firmy Brat1 to jest ten sam adres co Brat2.
    Nie szkodzi.

    > Nie wiem czemu prowadzą to jako 2 spółki, jak by nie mogli w ramach
    Też za bardzo nie kapuję, ale trochę cuchnie.

    --
    Jotte