    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciąża i ...
    Date: Thu, 6 Jan 2005 12:23:17 +0100

    > No dobra....
    > A jeśli dziewczyna, podpisując umowę nie wiedziała, że jest w ciąży?
    > Z postu wynika, że zatrudniając się była w pierwszym miesiącu. Jeśli
    zaszła w
    > ciąże dokładnie 28 dni przed podpisaniem umowy? Nawet jeśli jej się
    okres
    > spóżniał to przyczyn mogło być wiele np: przeziębienie, przemęczenie czy
    choćby
    > stres związany z podjęciem nowej pracy a nie odrazu ciąża.

    ale juz istnieje podejrzenie

    Zresztą przyjmijmy,
    > że te 28 dni to sprawa "umowna" , wszystko zależy od organizmu.
    > Rozumiem, że to są moje skrajne spekulacje ale niestety takie jest
    polskie
    > prawo, że kobieta zachodząc w ciąże nie martwi się czy dziecko będzie
    zdrowe
    > ale tym, czy będzie miała za co kupić wyprawkę.
    >
    > Dlaczego wieszamy odrazu na niej psy, że jest "naciągaczką"? Może
    dziewczyna
    > właśnie tego się bała - nie przyjęcia do pracy?

    moze sie tak zdarzyc, ale jestem przekonany ze zdecydowanie rzadziej niz
    czyste oszustwo.

    > Z punktu widzenia pracodawcy:
    > Nie ma sytuacji w których nie można się dogadać. Niech idzie na
    zwolnienie
    > lekarskie. Szwindel? Ano szwindel ale wilk syty i owca cała. Bez
    przesady.

    wyoraz sobie sytucje gdy pracodawca otwiera biznes, i zatrudnia 3 kobiety
    na okres probny, jest to praca fizyczna i praktycznie od pierwszysch
    miesiecy (ich pracy)
    zaleay czy firma przetrwa. Pracodawca zalozyl ze musi 1 osobe zostawic a 2
    podziekowac,
    okazuje sie pod koniec tego okresu ze 2 sa w ciazy, firma bankrututuje, ..

    bez przesady?

    > Z punktu widzenia kobiety:
    > Żal mi kraju w jakim żyjemy. Żal mi tego, że kobieta zachodząc w ciąże
    nie może
    > liczyć na wyrozumiałość i musi posuwac sie nawet do zatajania swojego
    stanu.

    a to do politykow..

    czemu ma na tym cierpiec niczemu winna osoba? Przeciez dzieci sie z niema
    nie biora.
    Trzeba byc na tyle odpowiedzialnym by zdawac sobie sprawe z tego komu sie
    daje.

    a na pewno tak absurdalny przepis nie uczy odpowiedzialnosci jedynie
    "kretactwa"

    > A co drapania sie po cipce lub szkalnki wody w zamian to 80% ciąż jest
    ciążami
    > nieplanowanymi i tego nie da sie przewidzieć. Zresztą wy Panowie tez sie
    do
    > tego przyczyniacie.

    no i Pan ktory nie zdazyl wyjac powinien placic a nie pracodawca!

    > Ciekawa jestem, gdyby wasza matka (teoretycznie), siostra, córka lub
    inna
    > kobieta z rodziny była w takiej sytuacji co byście jej radzili.

    zrobic walek. Wykorzystac polskie prawo do Oszustwa.

    Dlatego wypowiadam sie teraz nie bedac pracodawca, nie bedac w opisanej
    przez ciebie
    sytuacji, i nie bedac kobieta.

    > W jednej kwestji się z wami zgodzę: Polskie prawo jest chore.

    o tak!

    P.