eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCiąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek" › Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    Date: Sun, 8 Feb 2004 18:29:40 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc208.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości
    news:c05q7b$op9$1@topaz.icpnet.pl...

    > Równie dobrze po walnięciu autem w drzewo mógłby zaskarżyć
    nadleśnictwo;))
    > Artykuł 84K.W dotyczy drogi i jest to jasno powiedziane a
    administrator
    > terenu jasno się wypowiedział że słupek na drodze nie stał.

    Ale drzewa rosnące poza drogą, to rzecz normalna. Niewidoczny słupek na
    placu postojowym do normalności moim zdaniem nie należy. Przyznasz, że
    niezabezpieczając takiego słupka można się spodziewać, ze ktoś na niego
    najedzie.

    Moim zdaniem przepisy o bezpieczeństwie na drogach jak najbardziej w tym
    wypadku można przenieść poza drogi publiczne, co wynika z art. 1 Prawa o
    Ruchu Drogowym. Czy dojdzie do przeniesienia również w odniesieniu do
    wykroczenia - tego nie jestem pewien. Ale tego, że administrator miał
    obowiązek oznaczyć ten słupek, to już jestem pewien. jestem również
    pewien, że powinien ponieść odpowiedzialność cywilną z tego tytułu. Jeśli
    nie chwyci wykroczenie, to oczywiście pozostanie droga cywilna.