  • 11. Data: 2004-04-26 05:01:57
    Temat: Re: Chrzest..
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c6hfeg$j5u$3@news.onet.pl...

    > Zastanawiam się jednak, co z tego wynika w praktyce. Dziecko zostało
    > ochrzczone i tego faktu moim zdaniem odwołać się nie da moim zdaniem.

    w swietle duchowym nic nie wynika :), ale dziecko zostanie wykreslone ze
    statystyk koscielnych

  • 12. Data: 2004-04-26 05:33:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 25. kwietnia 2004 17:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Kafesita:

    > Witam serdecznie i mam pytanie: Czy można anulować/unieważnić chrzest
    > dziecka?? Babcia mojego synka ochrzciła go mimo iż dawno już powiedziałam
    > że nie chcę chrzcić małego.

    Słonko, po jakiego grzyba? Jeśli nie jesteś chrześcijanką, to co chcesz
    odwoływać? polewanie wodą głowy? Polej mu wodą stopy dla równowagi i
    powiedz trzy razy ,,odwołuję chrzest''.

    chrzest ma znaczenie wyłącznie duchowe. Nie ma więc czego odwoływać. W
    sferze duchowej dziecko jest ochrzczone. W sferze prawa cywilnego nie ma to
    żadnego znaczenia, więc nie masz co się denerwować i już.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-04-26 12:28:25
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Kafesita" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    > powiedziałam że
    > po
    > tylko na
    >
    > Całość sprawy normuje Kodeks Prawa Kanonicznego. Przejrzałem go i nie
    > znalazłem możliwości unieważnienia chrztu, o ile udzielono go w sposób w
    > tym prawie przewidziany.

    Byc moze jest tak jak ze slubem.
    Ze jesli chest nie spelnial warunkow to sie "nie odbyl".

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-04-26 12:40:52
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Byc moze jest tak jak ze slubem.
    > Ze jesli chest nie spelnial warunkow to sie "nie odbyl".

    jakich warunków ???
    i ja "nie odbył się" ??

    zapomnialeś dodać że to "nieodbycie się ślubu" może zostać stwierdzone
    przez sąd ...
    i to w 2 instancjach

    poza tym spróbuj odróżnić słowko "nieważny" od słowka "niegodziwy"

  • 15. Data: 2004-04-26 12:47:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jarek Skórski wrote:

> [...]
    >
    > jakich warunków ???
    > i ja "nie odbył się" ??
    >
    > zapomnialeś dodać że to "nieodbycie się ślubu" może zostać stwierdzone

    No oczywiscie ze przez sad.....

    > poza tym spróbuj odróżnić słowko "nieważny" od słowka "niegodziwy"

    Ja tylko tak glosno mysle...

    Dokonano ceremoni niezgodnie z Kodeksem Kanonicznym.

    Wiec trzeba "uczonych w pismie" zapytac.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-04-26 13:06:37
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    > Ja tylko tak glosno mysle...
    > Dokonano ceremoni niezgodnie z Kodeksem Kanonicznym.
    > Wiec trzeba "uczonych w pismie" zapytac.

    ale ona nie jest *niezgodna* z KPK
    tylko po prostu niegodziwa ( niegodziwy, niegodziwie udzielony)

  • 17. Data: 2004-04-26 13:13:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jarek Skórski wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > ale ona nie jest *niezgodna* z KPK
    > tylko po prostu niegodziwa ( niegodziwy, niegodziwie udzielony)

    No to "przepadlo"..

    Swoja droga to dziwne..

    Ktos "podstepnie" wpisal czlowieka jako katolika.

    A kosciol nie ma procedury, by to sprostowac...

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-04-26 14:49:07
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Ktos "podstepnie" wpisal czlowieka jako katolika.
    >
    > A kosciol nie ma procedury, by to sprostowac...

    cokolwiek zwiążecie na ziemi, będzie i związane w niebie....
    :-)
    amen
    Kaliope

  • 19. Data: 2004-04-26 16:14:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No to "przepadlo"..

    nic nie przepadlo

    > A kosciol nie ma procedury, by to sprostowac...

    sa procedury, tylko trzeba za tym polazic, juz raz pisalem google i
    wertowac alt.pl.popieram.ateizm tam czlowiek opisywal cala droge jaka
    przeszedl zeby sie wykreslic z listy katolikow, czyli "uniewaznic" chrzest

  • 20. Data: 2004-04-26 16:18:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Słonko, po jakiego grzyba?

    potakiego zeby zaden kretyn nie wmawial ze w polsce jest 95% (czy ile tam
    podaja) katolikow, bo tak sie sklada ze podaja wlasnie liczbe ochrzczonych

    wiec zeby wykreslic siebie lub swoje dziecko z tej trzody, nalezy caly
    cyrk z polewaniem glowy woda odkrecic