  • 1. Data: 2013-10-04 19:14:54
    Temat: Choroba (nie)zawodowa a pracodawca
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

    Od lat jestem na stanowisku pracownika fizycznego a wykonuje zupełnie co
    innego (praca przy komputerze 8h)

    Wystąpiły u mnie żylaki hemoroidy które leczę od pół roku.

    Pracodawca chce mnie bez pytania o zdanie przenieść na stanowisko
    umysłowe gdzie siedzenie przed kompem będzie już bezwzględne.

    Jak postąpić i co mam zrobić?

    Czy jeżeli pracodawca mimo poinformowania go i zaświadczenia lekarskiego
    o przeciwwskazaniach do pracy siedzącej przeniesie mnie na takie
    stanowisko to złamie przepisy ?

    Badania okresowe na które jestem wysyłany przechodzę bez problemów ale
    są one na stanowisko fizyczne gdzie brak jest przeciwwskazań.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-10-05 08:56:26
    Temat: Re: Choroba (nie)zawodowa a pracodawca
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "mi_ro" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pracodawca chce mnie bez pytania o zdanie przenieść na stanowisko umysłowe
    > gdzie siedzenie przed kompem będzie już bezwzględne.

    Jesteś na umowie o prace, umowie śmieciowej czy samozatrudnienie?

    pozdr

  • 3. Data: 2013-10-05 18:16:29
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

    W dniu 2013-10-05 08:56, Danusia pisze:

    > Użytkownik "mi_ro" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś na umowie o prace, umowie śmieciowej czy samozatrudnienie?

    umowa o prace na czas nieokreslony

  • 4. Data: 2013-10-06 09:35:28
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > umowa o prace na czas nieokreslony

    Analizowałam pod tym względem Kodeks Pracy, ale niestety, w okresie
    ostatnich 20 lat dokonano około 200 zmian w Kodeksie Pracy, żadna z nich nie
    była na korzyść pracowników. Aktualnie pracodawca może Cię przenieść na czas
    określony na inne stanowisko bez żadnych formalności. Przy przeniesieniu na
    stałe powinna być dokonana zmiana umowy o pracę i płacę (ale jeżeli nowe
    stanowisko jest podobne to nie).
    Przykro mi ale nie mogę Ci pomóc.
    Jedynie to:
    Art. 55.

    § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    Pozdr

  • 5. Data: 2013-10-06 16:34:56
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

> [...]
    > w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej
    > ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    dzięki za odpowiedz:

    jestem elektrykiem w dużej firmie - czyli pracownikiem fizycznym który
    ma pracować w terenie

    jeżeli teraz od długiego czasu wklepuje papiery do komputera w biurze po
    8h dziennie, pracodawca chce mnie przenieść na stanowisko "biurowe" a
    ja go wcześniej poinformowałem na piśmie że mam przeciwwskazania do
    pracy biurowej to jak dostanę czasowe czy też docelowe przeniesienie to
    jest to łamanie jakiś przepisów? np art 68.1 konstytucji?

    i druga sprawa: jeżeli nie podpiszę i dostanę wypowiedzenie to czyja to
    będzie wina z punktu widzenia ewentualnego "pójścia" na bezrobocie i
    zasiłku...?

  • 6. Data: 2013-10-06 20:45:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mi_ro wrote:

> [...]
    > przeciwwskazania do pracy biurowej to jak dostanę czasowe czy też
    > docelowe przeniesienie to jest to łamanie jakiś przepisów? np art

    rozumiem, że pracodawca chce zakaz Ci kożystania z opieki zdrowtnej? :)

  • 7. Data: 2013-10-07 08:40:17
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    >

    > i druga sprawa: jeżeli nie podpiszę i dostanę wypowiedzenie to czyja to
    > będzie wina z punktu widzenia ewentualnego "pójścia" na bezrobocie i

    Dochodzenie od pracodawcy przepisów Konstytucji przypomina kopanie sie z
    koniem. Nieprzyjecie zmiany warnków pracy i płacy, jest traktowane jako
    rozwiązanie umowy o prace przez pracodawcę na podstawie odpowiedniego
    paragrafu, ale może wiązać się z problemami na bezrobociu.
    Moim zdaniem najmniej konfrontacyjne rozwiązanie do pójście do lekarza pracy
    w swojej przychodni (do tego lekarza który daje zdolność do pracy po długim
    L4 - jest praktycznie w każdej przychodni POZ). Poproś go o zaświadczenie że
    nie możesz pracować przy komputerze ze względów medycznych (to może
    kosztować - bo lekarz też człowiek)(oczywiście zrób sobie też ksero). To
    zaświadczenie zanosisz pracodawcy i ten ma całkowicie zablokowana możliwość
    przeniesienia.
    Spokojnie bez krzyków, kłótni i udowadniania kto lepiej zna przepisy. No i
    zgodnie z KP, bo Twoja informacja na piśmie wcześniej złożona, nie ma mocy
    prawnej (musi być zaświadczenie lekarskie od specjalisty medycyny pracy).

    pozdr

  • 8. Data: 2013-10-07 14:58:53
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

    > rozumiem, że pracodawca chce zakaz Ci kożystania z opieki zdrowtnej? :)

    oj widać że dawno nie korzystałeś, termin za 3 miesiące, idę na badanie
    okazuje się że jestem nieprzygotowany(bo lekarz się spóźnił 2 godziny) i
    kolejny termin za 4 miesiące, znowu coś nie tak

    a pracować trzeba i pracodawca ma mieć zrobioną robotę

    no chyba że prywatnie i 4tys koszt operacji

  • 9. Data: 2013-10-07 15:01:37
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

> [...]
    > i zgodnie z KP, bo Twoja informacja na piśmie wcześniej złożona, nie ma
    > mocy prawnej (musi być zaświadczenie lekarskie od specjalisty medycyny

    no i poszedłem do medycyny pracy ale lekarz powiedział że na moim
    stanowisku jestem zdolny :) dopiero jak firma zmieni mi stanowisko i
    wyśle na badanie zdolności do pracy na danym stanowisku to on mi może
    napisać przeciwwskazania do pracy siedzącej (czasowe)

    kółko sie zamyka

    dzięki za pomoc pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-10-15 11:15:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-07 08:40, Danusia pisze:
    > Nieprzyjecie zmiany warnków pracy i płacy, jest traktowane jako
    > rozwiązanie umowy o prace przez pracodawcę na podstawie odpowiedniego
    > paragrafu, ale może wiązać się z problemami na bezrobociu.

    Niekoniecznie, nie przyjęcie takich warunków może wiązać się również z
    odprawą, a jeśli ktoś jest fachowcem w swoim zawodzie, to bezrobocie mu
    raczej nie grozi.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl