    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Choroba (nie)zawodowa a pracodawca
    Date: Mon, 7 Oct 2013 08:40:17 +0200

    Użytkownik "mi_ro" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:5251750e$0$2201$65785112@news.neostrada.pl...
    > [...]
    > jestem elektrykiem w dużej firmie - czyli pracownikiem fizycznym który ma
    > pracować w terenie
    >
    > jeżeli teraz od długiego czasu wklepuje papiery do komputera w biurze po
    > 8h dziennie, pracodawca chce mnie przenieść na stanowisko "biurowe" a ja
    > go wcześniej poinformowałem na piśmie że mam przeciwwskazania do pracy
    > biurowej to jak dostanę czasowe czy też docelowe przeniesienie to jest to
    > łamanie jakiś przepisów? np art 68.1 konstytucji?
    >

    > i druga sprawa: jeżeli nie podpiszę i dostanę wypowiedzenie to czyja to
> [...]
    Dochodzenie od pracodawcy przepisów Konstytucji przypomina kopanie sie z
    koniem. Nieprzyjecie zmiany warnków pracy i płacy, jest traktowane jako
    rozwiązanie umowy o prace przez pracodawcę na podstawie odpowiedniego
    paragrafu, ale może wiązać się z problemami na bezrobociu.
    Moim zdaniem najmniej konfrontacyjne rozwiązanie do pójście do lekarza pracy
    w swojej przychodni (do tego lekarza który daje zdolność do pracy po długim
    L4 - jest praktycznie w każdej przychodni POZ). Poproś go o zaświadczenie że
    nie możesz pracować przy komputerze ze względów medycznych (to może
    kosztować - bo lekarz też człowiek)(oczywiście zrób sobie też ksero). To
    zaświadczenie zanosisz pracodawcy i ten ma całkowicie zablokowana możliwość
    przeniesienia.
    Spokojnie bez krzyków, kłótni i udowadniania kto lepiej zna przepisy. No i
    zgodnie z KP, bo Twoja informacja na piśmie wcześniej złożona, nie ma mocy
    prawnej (musi być zaświadczenie lekarskie od specjalisty medycyny pracy).

    pozdr