    From: Ikselka <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chciałbym zmienić porządek rzeczy
    Date: Wed, 26 Dec 2007 21:57:46 +0100
    <fkrioq$2iu$1@news.onet.pl>
    <9...@s...googlegroups.com>
    <fkrv9s$1ah$1@news.onet.pl> <fks00m$2td$1@news.onet.pl>
    <6...@c...googlegroups.com>
    <fks3ou$atg$1@news.onet.pl>
    <c...@1...googlegroups.com>
    <fkta1k$kp$1@news.onet.pl>
    <f...@i...googlegroups.com>
    <fkucbp$fr5$1@news.onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 21:08:36 +0100, Sky napisał(a):

    > Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Zasady to sztywny interfejs na procesy, których nie rozumiemy.
    > Pozwala ludziom sięgać po opatrzone etykietami zasoby
    > i wykorzystywać je zgodnie z tą nadaną im w systemie etykietą,
    > używać jakąś limitowaną liczbę funkcji, i uzyskiwać śladowy procent
    > satysfakcji z procesu zwanego życiem.
    >
    > Oczywiste jest, że za pomocą interfejsu nie poznamy
    > głębszych mechanizmów sterujących procesami.
    > Ale status "użytkownika" większości ludzi wystarcza,
    > i to z nawiązką. ;)
    >
    > Sky:
    > A przynamniej im się tak wydaje [wmawia]...

    Powinieneś, zgodnie z tym, jak zwraca się do czytelnika JaK, napisać: "A
    przynamniej NAM się tak wydaje [wmawia]..." :-P
    No wiesz: pluralis modestiae, stara przywara, którą ilustruje wierszyk o
    czterech jabłkach i jeszcze czymś, płynącym rzeczką równo:
    "Kto to płynie? ? pyta żabka.
    G...o mówi: to my, jabłka!"
    ;-P

    Jeśli JaK nie rozumie pewnych procesów i z niechęcią używa sztywnego
    interfejsu zasad, które życie ułatwiać powinny, to nie dziwię się, że
    procent satysfakcji z życia ma śladowy. Lecz nie jest tego przyczyną
    używanie zasad, ale niechęć do nich.
    Dzięki tym samym zasadom, niedocenianym przez JaK, a których inni uzywają
    ze swobodą, osiąga się maksymalny procent zadowolenia z życia.
    W przypadku JaK mogę powiedzieć znaną sentencją: czego Jaś się nie nauczy,
    tego Jan nie będzie umiał w naturalny, niewymuszony sposób, bez
    najmniejszego wysiłku, bo mając we krwi tę łatwość... używać,
    wykorzystywać, realizować, zauważać, doceniać.

    --
    XL wiosenna
    "Jeżeli ktoś naprawdę cię nienawidził, to tylko dlatego, że nie mógł być