eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCesja warunkowa wierzytelnosci z 444 KC (dopuszczalna czy nie?) cdn. › Re: Cesja warunkowa wierzytelnosci z 444 KC (dopuszczalna czy nie?) cdn.
    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cesja warunkowa wierzytelnosci z 444 KC (dopuszczalna czy nie?) cdn.
    Date: Mon, 10 Nov 2003 10:42:51 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "P N" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bomqnq$613$1@inews.gazeta.pl...
    > NoMAD <l...@o...pl> napisał(a):
    >
    > No wiec wierzytelnosc z art 444 po prostu zostala z gory przez ustawodawce
    > przekreslona jesli chodzi o ich zbywanie nawet pod warunkiem niezaleznie
    pod
    > jakim tytulem.Tak wiec mamy tu sprzeciw ustawy. Po prostu ustawodawca
    > potraktowal te roszczenia jako scisle zwiazane z osobą
    > poszkodowanego.Popatrzylem w ksiazke Mojaka "Obrót
    > wierzytelnosciami",popatrzylem w komentarz Becka i po prostu stoi tam taka
    > wlasnie sucha informacja,nie ma w ogole zadnego teoretyzowania w tym
    temacie.

    No wlasnie. Ja w zasadzie mam takie same zdanie na ten temat ale nie daje mi
    to spokoju...

    > Ja w takiej sytuacji bym ominął w sposób jak najbardziej legalny zakaz z
    art
    > 449 w ten sposób,że lepiej dla osoby B by było gdyby zawarła jakąś
    warunkową
    > umowę nienazwaną "o opiekę" że w razie spełnienia sie warunku dostanie 10%
    > przyznanej renty osoby A jako świadczenie wzajemne za tą opiekę.

    No wlasnie. Tyle tylko ze jakbys tej umowy nie nazwal to wyglada na cesje
    warunkowa... :-))) (65 par 2 KC).
    A moze wyjsciem byloby zamiast cesji warunkowej jako umowy co do zasady
    zobowiazujaco-rozporzadzajacej zawarcie umowy zobowiazujacej do dokonania
    cesji (510 par1 in fine) a pozniej tzn po wydaniu wyroku ew przelanie
    wierzytelnosci jako czynnosci rozporzadzajacej (510 par 2).
    To chyba bedzie zgodne z ustawa... Bo w mysl art 444 niedopuszczalne jest
    zbycie roszczenia a nie zobowiazanie do jego zbycia w przyszlosci. Co o tym
    myslisz?