    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzura poczty w pracy
    Date: Thu, 20 Jun 2002 13:09:43 +0000 (UTC)
    <X...@2...7.19.11> <adtahl$sda$1@news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.11> <adu3nr$6f8$1@news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <s...@p...bielsko.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <s...@p...bielsko.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <s...@p...bielsko.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <s...@p...bielsko.sdi.tpnet.pl>

    Gerard <g...@a...eu.org> popełnił 18 cze 2002 na pl.soc.prawo utwór
    news:slrnagulsu.1a9.gerard@pb187.bielsko.sdi.tpnet.p
    l:

    > Nie.
    1 pkt zgodny.

    > W porządku - nadal nie wiem, jak to chcesz zastosować do e-mail...
    Nie będę się przy tym upierał, ale może gdy na skrzynkę
    s...@f...pl wpadnie list o temacie: dla P. Jasia K.
    lub w AŁĆluku znajdzie się przesyłka do m...@p...darmowe.konto?
    Ale skoro chcesz koniecznie trzymać sie perwotnego pytania to nie jest ten
    przypadek.

    > Możliwe :) Strasznie dużo tu zależy od konkretnej sytuacji. Dopóki
    > nie ma solidnie unormowanego prawa odnośnie poczty elektronicznej,
    > to wątpliwości zawsze będą.
    Wniosek: ppotrzeby legislacyjne lub interpretacyjne (TK czy SN kto tam od
    tego jest)

    > No cóż, ja wychodzę z prostego założenia - jeśli pracownik będzie
    > robił, co do niego należy, i nie czytał/pisał prywatnej korespondencji
    > w pracy, to pracodawca nawet nie będzie miał możliwości choćby
    > przez przypadek jej przeczytać...
    A ja przez cały czas powtarzam, że zdanie takie jak te Twoje wyżej to
    oczywista prawda!!!
    I usiłuję, przed dalszymi wnioskami, wytłumaczyć że tylko głupi i proszący
    się o kłopoty, a zarazem łąmiący przepisy, chodzi nocą nago do parku
    szcsególnie jeśli jest kobietą. Ale jeżeli ktoś osobnika/czkę w owym parku
    napadnie to czy sąd dużą wagę przyłoży do przyczynienia się owegoż
    nierozsądnika do szkody jaką z dużym prawdopodobieństwem poniesie?

    > Nie ustaliliśmy jeszcze dobrze jednej sprawy, a już wyciągasz
    > następną ;) W dodatku pod moje odpowiedzi odnośnie konkretnej
    > sytuacji podkładasz inną sytuację i mówisz: "O, a tu się to
    > nie zgadza!" ;) To dosyć mocno utrudnia dyskusję ;P
    Bo chce na tak skrajnym przykładzie udowodnić Ci że nie ma czegoś takiego
    jak adres domowy czy adres służbowy. Jest adres.

    > No dobra. Masz w tym przypadku sytuację bardzo specyficzną. I w takim
    > przypadku zgodzę się, że pracodawca mógłby przeczytać jedynie doręczone
    > (zwykłe, nie e-mail) listy _wyraźnie_ oznaczone jako służbowe.
    Zgadzam się z Tobą, ale zwróć uwagę że dotyczy to jedynie Kowalskiego
    zarówno pracownika (f-my pod tym adresem) jak i mieszkańca Kowalskiego (pod
    tym adresem)

    > nie mógłby mieć pretensji o ewentualną pocztę prywatną
    A pretensje (ich oczywistość) pracodawcy to już chyba rozpracowaliśmy?

    pozdro
    poreba