  • Data: 2015-05-06 16:22:50
    Temat: Re: Celnosc policjanta.
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na srucie, czy na kulkach gumowych ?

    Na tej gumie, z tego co czytałem.

    > To moze nie powinna byc zakupiona przez policje, skoro nie daje sie z
    > niej bezpiecznie strzelac ?

    Taka jest jej specyfika, określoną odpowiednimi przepisami, poza tym "bezpiecznie
    strzelać" to jakiś oksymoron ;)

    > Poprzedni wypadek w Lodzi tez dziwny - ja rozumiem ze amunicja podobna
    > i wydawal kto inny, ale czemu strzelajac do kiboli trafili studentke ?

    Mój kumpel, kilka lat temu, podczas protestów górników w al. Ujazdowskich, stracił
    oko od takiej samej kuli, jest fotografem. Dziennikarze giną na wojnach. Jeśli jesteś
    w takim miejscu, musisz liczyć się z konsekwencjami, szczególnie jeśli stoisz po
    niewłaściwej stronie lufy.

    > Czy strzelajac kulkami trzeba jakas inna "nastawe celownika" brac ?

    Jakiego celownika?
    Mierzysz w kierunku, to nie snajperka, czy choćby zwykły karabin. To ma skuteczność
    do określonej odległości, celność z powodu gładkiej lufy i gumowej kulki też jest
    taka "mniej więcej". Poza tym strzelasz w kierunku ruchomego celu, to gdzie cel
    dostanie zależy nie tylko od celującego, ale równiez celu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń