  • Data: 2020-12-15 15:27:53
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Nie od dzis o tym wiadomo ... ale mlodych tez potrafi atakowac.

    >jasne 20-29 Jahre 15 9 24 0,12% tyle samo zgonow co na tasmanska
    >goraczke bagienna :-) nie rozsmieszaj mnie gamonie mialy na tacy
    >podane gdzie jest kumulacja trupow a mimo to spaprali temat ... jesli
    >dobrze pamietam jedynie szwedzki premier przyznal sie do bledu reszta
    >udawala ze ich nie ma

    No, pod tym wzgledem masz racje, mowilo sie powszechnie, ze mlodych
    atakuje slabo, mozna bylo pomyslec, gdzie jest duzo starych ...

    >--No wiesz, jakby pracownicy tych domow opieki pakowali na silowniach
    >... chyba by maski w nie wystarczyly.

    >pamietaj o testach ... zreszta widac jaki jest efekt jak nie zrobi
    >się nic, trup sciele sie gesto

    IMO - malo skuteczne.
    Jak czesto chcesz robic - co dzien, co tydzien ?
    A pamietaj, ze sam test trwa ~24h ...

    >--Nie mowie nie, ale wez tez pod uwage, ze w marcu znacznie mniej
    >bylo o wirusie wiadomo

    >jaki marzec ? w maju Szwedzi juz wiedzieli co robic a Niemcy musieli
    >walnac pustym lbem w sciane, efekt ? trup za trupem
    >https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-eu
    ropie,szwecja-zwieksza-wydatki-na-ochrone-chorych-w-
    domach-opieki,artykul,15648435.html

    ale w maju w Niemczech to nie bylo podobnych srodkow wdrozonych?
    tylko juz za pozno.

    U nas zreszta tez zamknieto domy opieki, tzn zakazano odwiedzin ...

    >--Poza tym, jak sobie to wyobrazasz - zamknac te domy opieki, czy
    >zamknac ich pracownikow tam i niech nie wychodza przez rok ?
    >zadzwon do Szwedow i zapytaj

    No ale w artykule powyzej napisali, ze kiepsko im to wyszlo.
    A u nas ... czy opieka w takim domu jest taka sama, jak rodzina nie
    odwiedza ? :-)

    No i Szwedow stawiano jako ciekawy przyklad, a teraz maja druga fale.
    Tzn chyba mieli - wyglada jakby juz po.

    Tylko ze u nich zmarlo 7.5 tys ludzi na Covid, a u nas na razie 22
    tys, a jestesmy ze 4x ludniejsi.

    >--Poza tym mielismy przyklady roznych dzialan w roznych krajach ...
    >skonczylo sie chyba podobnie ... racje mial Szumowski - musimy
    >doczekac szczepionki.

    >tak mysle ze poczatek szczepien zbiegnie sie z koncem sezonu
    >grypowego po czym odtrąbiony zostanie sukces :-)

    Sugerujesz, ze to zwykla grypa, a nie zaden covid ?

    A szczepionka ... ma wszelkie szanse zadzialac, i rzeczywiscie mozna
    bedzie odtrabic sukces.
    I sie to przypadkiem zbiegnie z koncem sezonu grupowego, choc u nas
    ... ile to przewidujemy na szczepienie - rok, trzy lata ?

    J.