    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CO w Wspólnocie Mieszkaniowej
    Date: Mon, 01 Aug 2005 11:28:04 +0200

    GurMnf wrote:
    > Jestem właścicielem mieszkania, (księga wieczysta),(...)wspólnota,
    > (...)opłata za ogrzewanie jest pobierana przez spółdzielnię przez
    > cały rok.
    A skąd się wzięła spółdzielnia? Dopiero co była wspólnota?

    > Czy jest jakaś szansa by nie ponosić kosztów ogrzewania lub je
    > obniżyć?

    To zależy od konstrukcji budynku.

    > Bo są astronomiczne (4zł/m2)
    W jakiej skali - liczone tylko w sezonie grzewczym, czy przez cały rok?

    > Nie ma założonych podzielników ciepła wg których można by rozliczać
    > zużytą energię cieplną.

    Szczęśliwiec!

    > W przypadku założonych podzielników ciepła, przykręcam zawory na
    > grzejnikach tak aby temperatura w sezonie grzewczym zapewniała
    > mieszkaniu "komfort nie niszczenia".

    A mieszkanie grzeją sąsiedzi i oni płacą.

    > Czy jest szansa na to aby spółdzielnię nakłonić do założenia
    > podzielników ciepła?

    Skąd znowu ta spółdzielnia?

    > Prezesowi to bardzo nie na rękę, koszty ogrzewania wg niego są bardzo
    > duże ale ja przeczuwam, że ma z tego spore profity.

    Jeszcze większe będzie miał z podzielników. Prowizja za instalację
    systemu, a koszty ogólne wzrosną. Normalnie nikt nie chce podzielników.
    Oszczędności są często iluzoryczne, a mechanizm polega na pobieraniu
    zaliczek zawyżonych o ok. 10% (wg. wskazań firm obsługujących system
    rozliczeń). Potem są zwroty i wszyscy są szczęśliwi, że zaoszczędzili.
    Jeśli budynek jest stary, izolacyjność przegród niewielka, nie wszyscy
    mają dobrej jakości okna itd, to skalibrowanie systemu jest praktycznie
    niemożliwe.

    > Płacę 4zł/m2 czyli 279.20 zł/m-c czyli 3350 zł/rok. A za to mogę
    > kupić ok. 7 ton węgla czyli dwa razy więcej płacę niż potrzeba.

    Zainteresuj się skąd się biorą te koszty. Jeśli w budynku są duże straty
    ciepła, to po inicjatywie sąsiedzi ci "podziękują" za inicjatywę - masz
    to jak w banku (no dobrze że tam nie mieszkasz).

    > Jak coś kiedyś słyszałam było urzędowe zalecenie czy rozporządzenie
    > gdzie do danego terminu we wszystkich spółdzielniach miały być
    > założone właśnie podzielniki ciepła na kaloryferach.

    Zalecenie jest, ale nie jest to obowiązek o ile mi wiadomo.
    Piotr