  • 31. Data: 2011-03-07 11:04:18
    Temat: Re: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:il0kp8$nh0$1@news.onet.pl...

    (...)
    > 3. gaz ziemny jest nawaniany co pozwala na nosa stwierdzić że coś sie
    > ulatnia.

    Gaz z butli takze. Nigdy nie widziales butli, nie odkrecales i nie
    przykladales nosa?

    (...)
    > 5. urządzenia na gaz płynny zasilane z butli są zwykle podłączane
    > elastycznymi wężami (już stwarzającymi jakieś zagrożenie) ponadto
    > użytkownicy samodzielnie odłączają i podłączają nowe butle na 100% nie
    > sprawdzając szczelności połączeń odpowiednimi detektorami :)

    Oj wystarczy ucho i nos. Nie wiem, jak w tym lokalu, ale gdy ja korzystalem
    z gazu butlowego zawsze po zakonczeniu grzania zakrecalem zawor przy butli -
    to najlepsza gwarancja, ze nic sie nie bedzie wydostawac.

    IMHO najwieksze niebezpieczenstwo przy gazie butlowym jest wtedy, kiedy
    wubuchnie pozar z jakiejkolwiek przyczyny - wtedy butla wybucha.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2011-03-07 11:21:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-03-07 12:04, SDD pisze:

    > IMHO najwieksze niebezpieczenstwo przy gazie butlowym jest wtedy, kiedy
    > wubuchnie pozar z jakiejkolwiek przyczyny - wtedy butla wybucha.

    Podobnie, jak gaz ziemny, ale ten może wybuchnąć w każdym miejscu w budynku.

  • 33. Data: 2011-03-07 11:28:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2011 12:04, SDD pisze:

    > IMHO najwieksze niebezpieczenstwo przy gazie butlowym jest wtedy, kiedy
    > wubuchnie pozar z jakiejkolwiek przyczyny - wtedy butla wybucha.

    Jeśli nie jest wadliwa - nie powinna.

    Podpowiedź: zawór bezpieczeństwa.

  • 34. Data: 2011-03-07 11:42:47
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 10:04, Użytkownik Alek napisał:

    > Nie twierdzę, że musi spełniać "te same wymogi" tylko że ma spełniać
    > wymogi określone w przepisach.

    Nieprawda. Napisałeś coś takiego:
    "Sytuacja jest niezgodna z rozporządzeniem w sprawie warunkw
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie."
    Ja twierdzę że jest możliwe aby gość w lokalu użytkowym miał
    butlę z gazem legalnie. I najpierw trzeba by to sprawdzić zamiast
    zakładać że jest inaczej i wmawiać rozmówcy to co ty. :-)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-03-07 11:52:08
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Chciałbym zobaczyć, bar który działa na kuchence elektrycznej... Gaz
    jest tańszy i efektywniejszy niż kuchnia elektryczna.

  • 36. Data: 2011-03-07 12:43:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > W starych budowanych ponad trzydzieści lat temu wieżowcach były
    > systemy hydrantów, nie było własnych zbiorników bo to miała załatwić
    > PSP z własnego samochodu. Tak więc z tą restrykcyjnością to nie
    > przesadzaj.

    i czego dowodzi twoja wypowiedź?

    moze sprawdź dzisiejsze wymogi, strefy ogniowe, systemy oddymiania, winda w
    strefie izolowanej itd...

    klatki schodowe z drzwiami ogniowymi i oddymianiem mamy już w domu 6
    piętrowym.

  • 37. Data: 2011-03-07 12:46:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SDD wrote:

> [...]
    > korzystalem z gazu butlowego zawsze po zakonczeniu grzania zakrecalem
    > zawor przy butli - to najlepsza gwarancja, ze nic sie nie bedzie

    no widzisz ktoś musi to sprawdzić...

    w gastonomi pracują jakieś miski w ulicy które maja w dupie sprawdzanei
    butli gazowych bo dostają 6 zł/r-g i mają zryp aby wydać żarcie.

  • 38. Data: 2011-03-07 13:00:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl>

    > Ciekawe jest podejście wątkotwórcy, jak ostatni idiota
    > zgodził się na brak kuchenek gazowych a teraz szuka sposobu
    > jak upierdolić kogoś kto ten problem rozwiązał.

    Ale o co chodzi ? Nie może podejrzewać zagrożenia ?

  • 39. Data: 2011-03-07 13:01:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl>

    > Gdyby sie nie zgodził nie mieszkał by tam.

    Taki grzech pierworodny ? :-)

  • 40. Data: 2011-03-07 13:20:54
    Od: Aha <t...@s...com>

    > Pozdrawiam
    > SDD

    Butla nie wybucha bo ma zawor ktory chroni przed tym, wczoraj na
    diskowery byl program o tym.