  • 21. Data: 2011-03-06 18:35:46
    Temat: Re: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marek Dyjor

    > sądzę raczej że wątkotwóca czuje sie lepiej meiszakjac w bloku bez gazu

    "Po ścianie budynku biegnie instalacja gazu ziemnego do kotłowni na dachu"

    > a teraz okazuje si eże jakiś facet na parterze trzyma w domu potencjalną
    > bombę.

    Takie fobie można i należałoby leczyć...

  • 22. Data: 2011-03-06 18:45:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Marek Dyjor

    > "Po ścianie budynku biegnie instalacja gazu ziemnego do kotłowni na
    > dachu"

    kotłownia na dachu jest tam zlokalizowana m.in. w celu zapewnienia
    mieszkańcom bezpieczeństwa, jeśli nawet zawiedzie system wykrywania wycieków
    gazu który musi być zamontowany w kotłowni a kóry top odcina dopływ gazu po
    stwierdzeniu stężenia wielokrotnie niższego niż niebezpieczne. I jakimś
    cudem nastąpi eksplozja to zmiecie ona lekki dach nad kotłownia i tyle.

    > Takie fobie można i należałoby leczyć...

    to nie fobia tylko fakt... dodajmy do tego że instalacje gazu płynnego sa
    niebezpieczeniejsze od inst gazu ziemnego bo:

    1. odbiorniki gazu ziemnego są zwykle podpięte na stałe więc duży wyciek
    gazu jest mało prowadopodobny (bez celowej ingerencji użytkownika)
    2. Gaz ziemny jest lekki więc przy małym wycieku naturalnie jest
    odprowadzany poprzez wentylację czy to grawitacyjna czy mechaniczną.
    3. gaz ziemny jest nawaniany co pozwala na nosa stwierdzić że coś sie
    ulatnia.
    4. gaz płynny jest ciężki i zalega na podłodze pomieszczeń, nie usuwa go
    wentylacja (chyba że zastosowano odpowiednie rozwiązania techniczne
    dostosowane do usuwania gazu płynnego.
    5. urządzenia na gaz płynny zasilane z butli są zwykle podłączane
    elastycznymi wężami (już stwarzającymi jakieś zagrożenie) ponadto
    użytkownicy samodzielnie odłączają i podłączają nowe butle na 100% nie
    sprawdzając szczelności połączeń odpowiednimi detektorami :)
    6. Gastronomiarze dla wygody potrafią w pomieszczeniu kuchni trzymać nawet
    kilka butli , ot tak dla wygody.

  • 23. Data: 2011-03-06 20:55:06
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-06 18:50, Użytkownik Alek napisał:

    > Czy ty jesteś upośledzony?

    Czyli jednak kłamiesz.

    > Tak, jesteś.

    Jak rozumiem merytorycznych argumentów brak.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-03-06 21:47:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał

    > Jak rozumiem merytorycznych argumentów brak.

    Jeśli obowiązujące rozporządzenie nie jest dla ciebie argumentem
    merytorycznym to nie mamy o czym gadać.

  • 25. Data: 2011-03-06 22:22:33
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-06 22:47, Użytkownik Alek napisał:

    > Jeśli obowiązujące rozporządzenie nie jest dla ciebie argumentem
    > merytorycznym to nie mamy o czym gadać.

    Dla mnie argumentem będzie fakt znajomości warunków technicznych
    dla tego budynku, jak je znasz to możesz stwierdzić które przepisy
    dotyczą tego budynku. Do przeczytania warunków technicznych dla
    tego budynku sie nie przyznałeś więc o co jeszcze chodzi ?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2011-03-07 06:11:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > dotyczą tego budynku. Do przeczytania warunków technicznych dla
    > tego budynku sie nie przyznałeś więc o co jeszcze chodzi ?

    no cóż 11 piętrowy budynek podpada pod dość już restrykcyjne przepisy
    dotyczące bezpieczeństwa p.poż. W ostatnio widzianym projekcie musiał być
    nawet system hydroforowy p.poż. z własnym zbiornikiem wody gaśniczej.

  • 27. Data: 2011-03-07 06:34:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dotyczą tego budynku. Do przeczytania warunków technicznych dla
    > tego budynku sie nie przyznałeś więc o co jeszcze chodzi ?

    O czym ty bredzisz? Podałem przepis obowiązujący w przypadku *każdego*
    budynku, bez wyjątków.

  • 28. Data: 2011-03-07 08:34:34
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 07:11, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no cóż 11 piętrowy budynek podpada pod dość już restrykcyjne przepisy
    > dotyczące bezpieczeństwa p.poż. W ostatnio widzianym projekcie musiał
    > być nawet system hydroforowy p.poż. z własnym zbiornikiem wody gaśniczej.

    W starych budowanych ponad trzydzieści lat temu wieżowcach były
    systemy hydrantów, nie było własnych zbiorników bo to miała załatwić
    PSP z własnego samochodu. Tak więc z tą restrykcyjnością to nie
    przesadzaj.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2011-03-07 08:37:06
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 07:34, Użytkownik Alek napisał:

    > O czym ty bredzisz? Podałem przepis obowiązujący w przypadku *każdego*
    > budynku, bez wyjątków.

    Nie podałeś żadnych przepisów, wspomniałeś o rozporządzeniu w
    sprawie warunków technicznych a teraz udajesz że każdy budynek
    i dodatkowo każdy lokal w tym budynku musi spełniać te same
    wymogi co jest zwykłym kłamstwem.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2011-03-07 09:04:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]

    > sprawie warunków technicznych a teraz udajesz że każdy budynek
    > i dodatkowo każdy lokal w tym budynku musi spełniać te same

    Nie twierdzę, że musi spełniać "te same wymogi" tylko że ma spełniać
    wymogi określone w przepisach.