    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Burmistrz pozywa za komantarze na forum
    Date: Thu, 11 Mar 2010 10:42:56 +0100

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Nie musi żadnego, jeśli nie wie o jego treści. Musi każdy bezprawny,
    > jeśli został o tym powiadomiony.

    Tylko że cały "pic" w tym przypadku polega na tym że operator został
    "poproszony" o usunięcie kilkunastu wpisów z których (jak dla mnie)
    przynajmniej część nie kwalifikuje się w sposób *ewidentny* do
    usunięcia, a *BYĆ MOŻE* sąd uzna że *część* jest jednak do usunięcia.

    Po za tym w kwestii *formalnej*: czy operator *ma prawo* "ot tak sobie"
    *cenzurować* (usuwać) wpisy?
    Przy czym ja widzę *BARDZO FUNDAMENTALNĄ* różnice między wypowiedziami
    osób nie anonimowych i anonimowych. W przypadku "uzasadnionych
    wątpliwości" co do zasadności usunięcia wpisu *nie anonimowego* IMHO
    wystarczyłoby przekazanie "prośby o usunięcie" autorowi by operator był
    "całkiem solidnie" kryty prawnie.

    A co bardziej złośliwy i perfidny operator mógłby zastosować rozszerzony
    "numer" ze schyłkowego okresu cenzury w PRL: usuwać z zastąpieniem wpisem
    podającego jasno i wprost na czyją "prośbę" z linkiem do pełnego tekstu
    uzasadnienia prośby/groźby. Ciekawi mnie ilu polityków by chciało czegoś
    takiego :-)

    P.S.
    AFAIR w przypadku boukuna "donos do prokuratury" był krypto-anonimem:
    email wyglądał jak nie anonim a "po sprawdzeniu" okazał się anonimem.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Tylko Bóg może być przyczyną wszystkich rzeczy.