    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brednie - o prawie autorskim...
    Date: 30 Jan 2003 21:43:51 +0100

    > hmm
    > nie goraczkuj sie...., ja rozumim ,ze to nic milego jak ktos
    > zawlaszcza twoja robote.
    Wiesz ale dziwi mnie fakt że ludzie zawodowo zajmujący się publikacjami
    wydawaniem prasy, znający prawo tak beztrosko łakomią się na czyjąś pracę. To
    nie pierwszy przypadek z którym mam doczynienia. Jakoś takim wydawcom jak
    Rzeczpospolita, Gazeta Wrocławska nie przychodzi do głowy aby coś napisać np o
    mojej stronie... a tak łatwo brać gotowe zdjęcia ze strony. Przedni wydawcy
    jakoś nie mieli wątpliwości że naruszyli moje prawo autorskie i przyznali się
    do tego. Dziwi mie że jedna firma potrafi przyznać się do winy a inna idzie w
    zaparte... na białe mówi że jest czarne... No ale ta firma jest na samej
    Wiejskiej w Warszawie a to znaczy że jest blisko źródła prawdy...Ale
    zaggadninie jest naprawde cikawe, w
> [...]
    > Wezmy czarny scenariusz,ze zjecie nie podlega ochronie. przeciez n
    > aprawia autorskim swit sie nei konczy. Mozesz wystapic z roszczenimi z
    > art. 23 kc.  Ponadto z tego co widze, to te zdjecie byly juz
    > publikowane w przeodniku. A zatem publikownie ich u konkurencji bez
    > wynagrodzenia moze stanowic czyn nieuczciwek  konkurencji. I juz masz
    > podstawe prawna do kolejnych roszczeń. A swoja drog nei wierze zeby
    > sad nie uznał tych zdjec za tworcze. Jak juz jest kawlk lasu, tawy i
    > itp to juz jest kompozycja i juz masz tworczosc.

    Nie martwię się o końcowy efekt tej sprawy bo to nie ja zabrałem i bezprawnie
    zamieściłem zdjęcia na stronie www.polki.pl - nawiasem mówiąc zdjęć tak
    bezprawnie zamieszczonych w atlasie grzybów było znacznie więcej - ja
    upomniałem się tylko o swoje zdjęcia...
    Moje działanie prawdopodobnie sprawi że dziennikarze wezmą sobie do serca że
    czyjeś zdjęcie jest własnością autora a nie stanowi bezpłatną bazę archiwum do
    wykorzystania. Innym razem gdy ktoś będzie chciał zamieścić jakieś zdjęcie
    bardziej zastanowi się na tym...
    Pozdrawiam
    Zenit