eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy?? › Re: Brak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-o
    nline.de!t-online.de!newsfeed01.chello.at!newsfeed02.chello.at!news.chello.pl.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <437081d1$1@news.home.net.pl> <dkq0ph$1d2$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Brak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy??
    Date: Tue, 8 Nov 2005 13:49:34 +0100
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Message-ID: <505d5$43709ede$3eb34ca4$10159@news.chello.pl>
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    Organization: chello.pl
    Lines: 33
    NNTP-Posting-Host: 62.179.76.164 (62.179.76.164)
    NNTP-Posting-Date: Tue, 08 Nov 2005 13:49:34 +0100
    X-Trace: 505d543709ede9b16e90110159
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:340571
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ktoś ma ochotę się "popieniaczyć"? :-)

    Abstrahujac od tematu, przykro mi sie robi, ze dochodzenie sprawiedliwosci w
    drobnych sprawach w Polsce jeszcze nazywa sie pieniactwem, tak jakbysmy nie
    wyszli z poprzedniej epoki (a kolejna, czwarta Rzeczpospolita juz za pasem
    ;>).

    Zas wracajac do meritum - raz spotkalem sie z przypadkiem, ktory mozna w
    pewien sposob do powyzszego zastosowac. Kupilem bilet w kiosku, wchodze do
    autobusu, chce kasowac, kasownik nie przyjmuje biletu. Probuje
    kilkakrotnie - bez skutku. Na nastepnym przystanku wchodza kontrolerzy i w
    czasie owych prob mnie zastaja. Po krotkiej rozmowie przekonuje ich po
    okazaniu rachunku z Relay o swoich dobrych zamiarach, kontroler "kasuje" mi
    bilet recznie, stawia na nim swoj numer i parafke na wypadek nastepnej
    kontroli i wszystko zalatwione. Ergo: kupilem bilet uszkodzony, kontroler
    uznal moje prawo do przejazdu i problem niemoznosci uiszczenia oplaty
    (skasowania) z powodu np. rozmagnesowanego biletu wzial na siebie (ZTM).

    Czyli (ja to tak rozumiem): jezeli z jakichs powodow niezaleznych od
    pasazera, a lezacych po stronie ZTM, nie moze on uiscic oplaty za przejazd
    (uszkodzone kasowniki, rozmagnesowany bilet, niemoznosc zakupu biletu w
    autobusie), powinien on moc odbyc podroz za darmo. Oplata manipulacyjna +60
    gr jest wlasnie po to, zeby ten kanal sprzedazy byl dla pasazerow dostepny
    (koszta zwiazane z nieco dluzszym postojem, rozliczaniem kierowcow itd).
    Jezeli nie jest, a nalezy uznac, ze jako kanal sprzedazy jest on stalym
    elementem, to IMHO trzeba traktowac te sytuacje w taki sam sposob, jakby ZTM
    nagle przestal dostarczac bilety do kioskow.

    Pozdrawiam,

    Tiger


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1