eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy?? › Re: Brak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Schwester <j...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak mozliwosci kupienia biletu KM, co wtedy??
    Date: Tue, 08 Nov 2005 12:47:20 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 71
    Message-ID: <dkq39n$5qc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <437081d1$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cnhcement.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1131450487 5964 80.55.122.62 (8 Nov 2005 11:48:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Nov 2005 11:48:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <437081d1$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:340544
    [ ukryj nagłówki ]

    castrol napisał(a):
    > Witam
    >
    > Pisze o Warszawie, bo nie wiem jak jest w innych miastach.
    >
    > Sprawa wyglada tak, chcemy sobie pojechac KM, tramwajem badz autobusem, ale
    > nie mamy biletu, wszystkie kioski sa nieczyne, wiec decydujemy sie na zakup
    > w autobusie.
    >
    > Wsiadamy do niego, i udajemy sie do kierowcy gdzie za dodatkowa oplata mamy
    > mozliwosc kupna biletu.
    > Ale kierowca mowi ze nie ma, nie chce sprzedac itp itd, i w tym momencie,
    > zgodnie z regulaminem w pojezdzie, to pasazer odpowiada za brak waznego
    > biletu. Dodam ze z pojazdu wysiasc nie mozemy bo pojazd juz jedzie.
    >
    > Co mam w zwiazku z tym myslec - bo uwazam ze takie dzialanie jest bezprawne,
    > poniewaz ZTM nie potrafi zapewnic mi mozliwosci kupna biletu, tak jak ma to
    > miejsce w przypadku PKP.
    >
    > Pozwole sobie jescze zacytowac wypowiedz Waldka Godela z grupy
    > pl.regionalne.warszawa ktora w jakis sposob zmobilizowala mnie do napisania
    > tego posta ;)
    >
    > "Wbrew kłamstwom napisanych w informacjach, to ich problem.
    > Złożyli ofertę w sensie Kodeksu Cywilnego na przejazd z opłatą konkretnej
    > kwoty u kierowcy. Idąc do kierowcy i prosząc o bilet wyrażasz chęć
    > skorzystania z tej oferty, więc obie strony są związane umową.
    >
    > To, że kierowca nie chce przyjąć opłaty, bo nie potrafi udokumentować jej
    > przyjęcia przy pomocy biletu to już problem ZTM.
    >
    > Tyle, że niestety czasem trzeba potem wykazać swoją rację w sądzie.
    > Dobrze jest mieć świadków na to, że kierowca nie miał biletów - zawsze
    > można próbować w przypadku natarczywych kanarów wezwać policję."
    >
    > oraz
    >
    > "Oprócz tego jakoś przeoczyłem w Kodeksie Cywilnym zapis, że jeżeli klient
    > wyrazi chęć skorzystania z oferty handlowej, a ma możliwość skorzystania z
    > innej, to oferent nie jest związany ofertą.
    >
    > Zauważ, że pasażer wsiadając do autobusu WIE, że oferuje mu się sprzedaż w
    > autobusie (która dodatkowo kosztuje 60 groszy). NIE WIE natomiast, czy ten
    > kierowca akurat mu odmówi. W momencie ewentualnej odmowy sprzedaży już
    > jedzie tym autobusem i nie ma biletu nie ze swojej winy, bo on chciał
    > skorzystać z konkretnej oferty przejazdu autobusem za opłatę w autobusie w
    > wysokości 3 zł.
    > Oferta przejazdu autobusem za opłatą w kiosku jest INNĄ ofertą, bo kosztuje
    > 2.40 zł
    > Pasażer wchodzi, kierowca odmawia, autobus jedzie. W dodatku pasażer nie ma
    > obowiązku wysiadać i czekać na przystanku na inny autobus - ma prawo się
    > śpieszyć. Skoro ZTM OFERUJE przejazdy za opłatą w autobusie 3 zł i nie
    > potrafi pobrać opłaty, to ich problem - może przyznać się do błędu i
    > przewieźć pasażera bezpłatnie.
    > Może również dawać kierowcom dużo biletów. Jeździ po mieście mnóstwo
    > pojazdów kontrolujących ruch - mogą podawać bilety kierowcom - to jest ICH
    > interes.
    > ZTM nie ma natomiast prawa karać pasażerów, za to, że pracujący dla nich
    > kierowca (pośrednio) nie jest w stanie zrealizować ich oferty."
    >
    > Czekam z niecierpliwoscia na rzeczowa dyskusje
    Z tego co pamiętam, to w regulaminie krakowskiego MPK jest taki zapis,
    że jeśli kierowca nie ma w sprzedaży biletów to można jechać za free.


    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __
    \___ \ / __| '_ \ \ /\ / / _ \/ __| __/ _ \ '__|
    ___) | (__| | | \ V V / __/\__ \ || __/ |
    |____/ \___|_| |_|\_/\_/ \___||___/\__\___|_|

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1