  • 1. Data: 2005-01-03 19:26:24
    Temat: Brak kompetencji - jaka odpowiedzialność urzędnika bankowego?
    Od: "Jan" <j...@w...pl>

    Dzień dobry.

    Przepraszam ze przejdę od razu do rzeczy ale szlag mnie trafia na nie
    kompetencje niektórych ludzi pracujących w bankach.

    Starałem się o kredyt hipotetyczny w jednym z banków.

    Obsługa miła , uśmiechnięta i wydawałoby się kompetentna.

    Przez dwa miesiące donosiłem dokumenty bo tego jeszcze brakuje , o a jeszcze
    tego itd.

    Nie śpieszyło mi się bo kredyt miał być przyznany w grudniu a kasa potrzebna
    mi jest na luty.(człowiek uczy się całe życie)

    Po złożeniu wszystkich potrzebnych papierków , usłyszałem że wniosek o
    kredyt jest bardzo dobrze udokumentowany i przyznanie kredytu to tylko
    formalność.

    No i formalności stało się zadość , kredytu nie przyznano , bo brak jednego
    papierka, który musi być , a prowadzące osoby zapomniały o tym wspomnieć.

    Chciałbym tutaj wspomnieć jeszcze o kosztach które poniosłem w związku z
    wycenami , wpisami itp. rzeczami.

    I tu moje pytanie , czy jest jakaś odpowiedzialnośc tych ludzi , czy mogę
    jakoś tych "kompetentnych" pracowników fantastycznego banku jakoś "ukarać"
    żeby następne osoby wiążące swoje plany z pożyczką nie przechodziły tego co
    ja.

    Z góry dziękuję za odpowiedz Janusz

  • 2. Data: 2005-01-03 19:44:18
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeby następne osoby wiążące swoje plany z pożyczką nie przechodziły tego

    hej!

    dajmy juz sobie spokoj z "urzednikami" bankowymi czy bankami jako
    "instytucjamii" ... bank to po prostu spolka akcyjna jak inna _firma_ i on
    jako osoba prawna ponosi odpowiedzialnosc. jezeli nie spodobal ci sie jakis
    pracownik banku to zglos to do jego przelozonego etc., ale nie powtarzam, to
    nie jest urzednik panstwowy, ktorego obowiazuje odpowiedzialnosc
    dyscyplinarna. ukaranie banku w twoim przypadku moze nastapic jedynie przez
    gre sil rynkowych (sic) i po prostu zrazeni klienci zaczna odradzac innym
    potencjalnym klientom uslugi danego banku. moze ten mechanizm jest
    niewidoczny i w przypadku bankow zaburzony z racji ich malej ilosci, ale
    wierz mi dziala.

    konrad

  • 3. Data: 2005-01-03 22:44:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2005 20:44:18 +0100, Konrad vel Legislator naskrobał(a):

    > dajmy juz sobie spokoj z "urzednikami" bankowymi czy bankami jako
    > "instytucjamii" ... bank to po prostu spolka akcyjna jak inna _firma_

    mylisz się bank to nie jest jest jakaś spółka akcyjna bo jakaś spółka
    akcyjna nie posiada uprawnień wynikających z prawa bankowego - a w
    szczególności przetwarzania danych osobowych, wystawiania tytułów
    egzekucyjnych i przeprowadzania czynności bankowych.

    zgadza sie

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-01-04 10:41:05
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednego
    > papierka, który musi być , a prowadzące osoby zapomniały o tym wspomnieć.

    A czego Ci zabrakło?

    Tom

  • 5. Data: 2005-01-04 10:46:26
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A czego Ci zabrakło?

    Raczej zasadne jest pytanie, czy posiada spis podpisany, przez pracownika
    banku mówiący jakie dokumenty ma dostarczyć. Jak nie ma, to nie jest w
    stanie udowodnic, że został poinformowany niesprawidłowo przez pracownika
    :-) Znowu sprawdza się zasada - WSZYSTKO na piśmie, z pieczątką, czytelnym
    podpisem i datą :-)

  • 6. Data: 2005-01-04 15:17:51
    Od: "felix" <j...@w...pl>

    No własnie ,wszystko na pismie , tak jak pisalem czlowiek sie uczy na kazdym
    kroku.
    Dzieki za odpowiedzi.
    Janusz

  • 7. Data: 2005-01-05 18:20:39
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Starałem się o kredyt hipotetyczny w jednym z banków.

    To trzeba sie bylo starac o kredyt realny, a nie hipotetyczny.
    W bankach nie dostaje sie kredytów hipotetycznie. Dostaje sie pod okreslony
    lokal.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt