eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac? › Re: Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
  • Data: 2010-11-03 16:21:47
    Temat: Re: Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:381d7e0c-8d90-438f-bae5-9433ee63398b@p1g2000yqm
    .googlegroups.com...
    On 2 Lis, 22:40, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w
    > wiadomościnews:ian5ct$7c6$1@news.onet.pl...

    (...)
    > Nie słuchaj go!! sprzeciw TRZEBA uzasadnić, bo sąd może go nie przyjąc (w
    > postępowaniu niejawnym)!
    > Wystarczy, ze napiszesz, ze czynu zarzucanego nie popełniłeś, a jako dowód
    > podasz fakt, ze na wymienianej ulicy nie ma sygnalizacji świetlnej.
    > Ponadto NIE dopiero na rozprawie, a w tym sprzeciwie musisz napisać, co od
    > sądu chcesz,- tu zapewne odrzucenie wyroku w całości, a jesli nie, to w
    > jakiej części.
    > Jesli pozew był na formularzu (choć tu to watpliwe) to i sprzeciw musisz
    > złozyc na odpowiednim formularzu

    Masz tzw. "słuszną rację", ze podswiadomie zasugerowałem się procedurą z
    postepowania cywilnego, chwała Bogu z karnym procesem nie miałem
    (jeszcze?:_) ,do czynienia.

    >Co to jest za zadanie w sprzeciwie "odrzucenia wyroku" niezaleznie czy
    w czesci czy w calosci? ;)

    Coż, teoretycznie składający sprzeciw mógł miec postawione kilka zarzutów,
    za każdy z nich sąd wymierzył mu karę, a potem wydał wyrok łączny.
    Składający sprzeciw niekoniecznie musi sprzeciwiać się każdemu z tych
    zarzutów, a więc powinien wymienic te zarzuty, które uważa za niesłuszne.

    >I o co chodzi Ci z formularzami? :)

    Napisałem przecież, że wątpię, aby tu był uzyty formularz, ale...znając
    inwencję naszych prawników (ile razy zmieniali np. formularze w postepowaniu
    cywilnym, choć w istocie niczego waznego to nie zmieniało, prócz tego, że
    składający pozew czy sprzeciw na akurat wycofanym formularzu wzywani sa (w
    najlepszym razie!!) do usuniecia braków formalnych i sądy cierpiace przeciez
    na nadmiar nudy mają co robić..) wolałem się zaasekurować,- a nuż coś
    akurat wymyslono

    >Jak juz udzielasz takich porad to chociaz rob to poprawnie...

    Słusznie piszesz, ale... ta grupa to nie jest firma udzielająca porad
    prawnych za pieniądze i dlatego mająca obowiązek dawać wyłącznie sprawdzone
    porady.
    Tu wystarczy aby każdy wypowiadający się uczciwie dzielił się swoim,
    niekoniecznie fachowym zdaniem na poruszony temat, a pytający, jesli
    rozsadny, traktowac powinien zawarte tu opinie zaledwie jako dodatkowe
    opinie, inne spojrzenie na zadany temat, ale zawsze podlegający fachowej
    weryfikacji. Tylko szaleniec potraktuje "poradę" anonima z grupy z
    niewiadomymi kwalifikacjami jako wiążąca opinię prawną.
    Niemniej wymiana zdań jest i tak pozyteczna,- podpowiada czego należy
    szukać, o co pytac fachowców, co weryfikować.