    From: "Galahard" <...@...g>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Błąd w wyroku sądu
    Date: Mon, 30 Oct 2006 19:34:42 +0100

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Rozumiem że terminy na apelacje minęły. To po ptokach. Można sprostować
    > tylko błędne zaliczenie tymczasowego aresztowania - art. 420 §2 kpk.

    Terminy nie minęły. Mam 7 dni na wniosek o uzasadnienie wyroku (potrzebuję
    go?) i 14 na zaskarżenie. Błąd pojawia się już w postanowieniu o zatrzymaniu
    prawa jazdy. Jest wynikiem świadomego utrudniania, względnie rutyny
    prokuratora (ten sam szablon i operacje wytnij, kopiuj). Wg postanowienia
    prawo jazdy odebrano wcześniej, niż je wydano. Po prostu część informacji
    (organ wydający i data zatrzymania) jest zupełnie innej osoby (sic!).

    > Jeśli jednak termin nie minął to koniecznie apelację. Powołać się na art.
    > 63 §2 kk.

    Na podstawie powyższego art. sąd zaliczył okres zatrzymania tyle tylko, że
    podał błędna datę zatrzymania (dzien i miesiąc wziął sobie z postanowienia o
    zatrzymaniu, ale w przeciwieństwie do prokuratora rok podał właściwie, w
    sumie wychodzi kilka miesięcy po faktycznym zatrzymaniu przez policję).
    Podsumowując - konieczna jest apelacja czy jest jakiś wniosek o sprostowanie
    ? Proszę o podanie artykułów w tym zakresie.

    > Było słuchać pouczenia.

    "W celu zaskarżenia wyroku [...] złożyć [...] do SR [...] wniosek [...] i
    doręczenie uzasadnienia. [...] Następnie [...] 14 dni od doręczenia stronie
    odpisu [...] strona może złożyć pisemną apelację [...] do SO [...] za
    pośrednictwem SR [...]"

    Z powyższego wiadomo, gdzie i jak, jeśli chodzi o zaskarżenie.
    Ale zastanawiam się wciąż czy jest możliwość zwykłego sprostowania.
    Potrzebuję uzasadnienie wyroku przy tak oczywistej pomyłce ?
    Z pouczenia dalej:

    "W razie zaskarżenia wyroku przez oskarżonego lub jego obrońcę, z uwagi na
    wydanie niniejszego wyroku w trybie konsensualnym, nie bedzie stosowany w
    postępowaniu przed sądem odwoławczym, a także (po ewentualnym uchyleniu
    wyroku przez sąd odwoławczy) w ponownym postępowaniu w I instancji, zakaz
    orzekania na niekorzyść oskarżonego, mimo, że środek odwoławczy wniesiono
    wyłącznie na jego korzyść."

    Co znaczy powyższy tekst. Jaki zakaz orzekania ? Zupełnie tego nie rozumiem.

    Jeśli jednak apelacja, to czy mogę dodatkowo złożyć wniosek o umorzenie
    opłat w sprawach karnych oraz kosztów postępowania ? Dodam, ze mam już
    zasądzoną grzywnę oraz świadczenie pieniężne oraz wyjatkowo trudną sytuację
    rodzinną.

    Pozdrowienia
    GaLaHaRd