  • Data: 2004-02-03 16:28:39
    Temat: Re: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No popatrz. A ja naiwny myślałem że istnieje zasada domniemania
    niewinności.

    Faktycznie naiwny. Będąc kontrolerem uwierzyłbys w taką bajeczkę?
    Tymbardziej jak się sprawdza gościa pod koniec miesiąca a on jeszcze biletu
    "nie zdążył" wypełnic...

    > Naprawdę? Pytam o rzeczywiste możliwości wyegzekwowania tych pieniędzy.

    Jeśli dobrowolnie nie wpłacisz firma ma prawo wnieść pozew. Sąd zaocznie
    wyda nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Jeśli w terminie 14 dni nie
    wniesiesz sprzeciwu ani nie uiscisz kwoty nakaz się uprawomocni. Wówczas w
    przeciągu 10 lat możesz się spodziewać zarówno wizyty komornika jak i
    działalności prywatnych firm windykacyjnych. Nie musze chyba dodawac, ze to
    juz nie bedzie te same paredziesiąt złotych które mozesz wpłacic do
    tygodnia - dojdą koszta sądowe, koszta komornika jak równiez cały czas
    naliczane będą odsetki. Moze jednak lepiej zapłacic od razu i miec z głowy?

    pdr
    Olo