    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet - cena nominalna
    Date: Fri, 25 Apr 2008 18:57:10 +0200

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > W ogóle mnie zastanawia, czemu ograniczono w tym miejscu wolny rynek?
    > Gospodarka regulowana czy có? Za chwilę nie będę mógł kupić komputera i
    > odsprzedać go z zyskiem?

    IMO bo przy biletach łatwo doporowadzić do monopolu i nadmiernych cen, ze
    względu na ograniczoną ich liczbę. Jest np. 100 biletów, więc gdyby to było
    legalne to po prostu ktoś kupiłby wszystkie i sprzedawałby po cenie
    dziesięciokrotnej. Ze względu na ograniczenie miejsc, nie było by innej
    możliwości ich nabycia niż po 10krotnej cenie. I cena ta nie wynikałaby z
    rynku tylko ze sztucznie stworzonego monopolu, stworzonego przez "konika".
    Przy komputerach to możesz sobie kupić nawet tysiąc, cena może być wyższa,
    ale nie nadmierna np. nie dziesięcokrotna... bo klient zawsze może kupić od
    kogoś innego albo zamówić nawet u producenta dodatkowe sztuki, które da się
    wyprodukować.