    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biblioteka szkolna
    Date: Tue, 8 Sep 2009 20:10:50 +0000 (UTC)

    Jaro napisal:
    > Mam problem. Swego czasu studiowalem na pewnej uczelni, wypozyczylem w
    > celach edukacyjnych ok 25 ksiazek, odszedlem z uczelni ale zapomnialem o
    > ksiazkach. Przyslali monit, zebym oddal ksiazki i postraszyli kara 20PLN za
    > przetrzymanie kazdej z ksiazek. Pojechalem oddalem ksiazki i przeprosilem -
    > nic nie naliczyli. Dzis przyszlo pismo ze beda mnie scigac za ta naleznosc.
    > Czy maja do tego prawo? W jaki sposob moza to zrobic - za moich czasow jak
    > wyrabialem karte biblioteczna nie bylo zadnych kar finansowych dopiero
    > niedawno je wymyslili?

    Zazadaj pokazania regulaminu wprowadzajacego taka podwyzszona oplate,
    sprawdz date jego wprowadzenia. Jezeli data jest pozniejsza niz
    twoj wpis do bilioteki zazadaj 'na bezczelnego' okazania podpisanego
    przez ciebie zobowiazania do przestrzegania TEGO regulaminu.

    Jezeli data jest wczesniejsza niz twoj wpis, to masz tylek umoczony,
    a kwote 500zl=25x20zl mozesz potraktowac jako umiarkowany koszt
    leczenia sklerozy :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek