  • 1. Data: 2004-05-06 22:19:38
    Temat: Bezumowne użytkowanie gruntu
    Od: "wpk" <p...@g...pl>

    Witam,
    W jakiej wysokości (umownej?) i za jaki okres czasu (wstecz) można jako
    własciciel domagać się wynagrodzenia za bezumowne użytkowanie nieruchomości
    (działki) ?
    Jaka jest podstawa prawna wg której można domagac się stosownego
    zadośćuczynienia/wynagrodzenia?
    Problem w tym, iż strona użytkująca działkę gra na zwłokę i nie mogę w żaden
    sposób doprowadzić do podpisania umowy dzierżawy.
    Czy są jakieś metody wyegzekwowania swoich praw (właściciela)?
    Czy pozostaje tylko sąd?

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-08 10:57:23
    Temat: Re: Bezumowne użytkowanie gruntu
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "wpk" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W jakiej wysokości (umownej?) i za jaki okres czasu (wstecz) można jako
    > własciciel domagać się wynagrodzenia za bezumowne użytkowanie

    Jesli bylo to bezumowne uzytkowanie nieruchomosci to odszkodowanie raczej
    nie bedzie w wysokosci "umownej" :-)..
    Wysokosc moze byc dowolna, oczywiscie w granicach ZWS. W praktyce jest ona
    troche wieksza od normalnegych w danych warunkach oplat jakie bylyby
    wnoszone przez uzytkownika.
    Odszkodowania mozesz domagac sie za caly okres czasu w jakim grunt pozostaje
    we wladaniu tego podmiotu.

    > Jaka jest podstawa prawna wg której można domagac się stosownego
    > zadośćuczynienia/wynagrodzenia?

    224 par2 i 225 k.c.

    > Problem w tym, iż strona użytkująca działkę gra na zwłokę i nie mogę w
    żaden
    > sposób doprowadzić do podpisania umowy dzierżawy.

    Wezwij ta osobe poleconym za potwierdzeniem odbioru do zawarcia umowy albo
    wydania tegoz gruntu w stanie takim, jakim byl jej przekazany wyznaczajac
    ostateczny termin. Poinformuj ta osobe rowniez, ze naliczane jest caly czas
    odszkodowanie za bezumowne kozystanie z gruntu ktore wynosi na dzien ...
    tyle i tyle.... Poinformuj ja ze po uplywie tego okresu wystapisz do sadu o
    eksmisje i o nalezne odszkodowanie. Daj termin miesieczny od dnia otrzymania
    wezwania i w razie potrzeby (chyba ze ci pilno) powtorz jeszcze raz. Potem
    pozew o eksmisje, pozew o zaplate, komornik i masz spokoj + odszkodowanie.

    NoMAD