    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Beznadziejna sytuacja
    Date: Wed, 28 Jul 2004 00:50:20 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 21:38:05 +0000 (UTC), Kaj naskrobał(a):

    > Od 11 lat płacę sam wszystkie opłaty za mieszkanie, ponieważ moja
    > żona zarabia wiecej ode mnie, zażądałem od niej dołożenia sie do
    > opłat, ponieważ od ponad roku mniej zarabiam i po prostu mi nie
    > wystarcza. Żona oświadczyła, że opłaty to wyłącznie moja sprawa.
    > Zgodziłem się z tym i zacząłem popadać w długi, chciałem więc
    > zmienić formę kredytu mieszkaniowego tj. wziąc kredyt od nowa
    > (ponad połowę spłaciłem) i mieć mniejsze raty miesięczne, żona się
    > na to nie zgodziła, stwierdzając, że skoro starcza mi na piwo, to
    > powinno na opłaty. Następnie oskarzyła mnie o zaniedbanie rodziny z
> [...]

    Przypomnij 'kochanej' żonce że macie wspólność majątkową od chwili ślubu i
    twoje długi są jej długami art 30 par 1 kodeksu rodzinnego. Wierzyciel bez
    problemu uzyska rozszerzenie klauzuli wykonalności na majątek żony dłużnika
    - bez znaczenia jest nawet rozdzielność majątkowa jeżeli wierzyciel nie
    było niej poinformowany.
    Dodatkowo art 23 wskazuje że oboje macie obowiązek do wzajemnej pomocy i
    współdziałania na dobro rodziny. Zgodnie z art 28 par 1 masz prawo do
    sądowego zmuszenia twojej żony do łożenia na rodzine ( w tym czynsz) - co
    jest najlepszym rozwiązaniem w twoim przypadku.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org