    From: "akala" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bazy danych - integralna część aplikacji?
    Date: Sun, 11 Jun 2006 11:03:53 +0200

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:877j3ooivu.fsf@hector.domek
    > Paweł Sakowski <p...@s...pl> writes:
    >
    > Tak, ale struktura, w których dane są przechowywane (tabele, format
    > plików etc) należą do autora programu.
    no ładnie ,z tego wynika ,że nie ważne co zamawiam ,ważne co autor sobie
    wymyśłił , no i dlatego autor wyprodukował głupi program, który nie pozwala
    na stosowną "obróbkę " danych.
    Zamawiając program ja mówie co chcę mieć, a autor programu ma to zapisac
    językiem informatyki.Do autora programu należy własnie ten "program" który
    pozwala na stosowną obóbkę tych danych, których strukturę ja zamawiając
    program okreśłiłem.To przcież zamawiajaćy powinien określic że : dane
    powinne być sortowane w/g np.: daty ,wielkości ,koloru i wielu innych
    parametrów ,które określi zamawiający. Jeżeli autor tego nie potrafi zrobić
    i nie potrafi "napisać" takiego programu ,który by to robił to niech nie
    zabiera się za robotę i niech nie naciągal ludzi. Z doświadczenia wiem ,że
    im program gorszy i mniej funkcjonalny tym więcej ma tego typu
    "zabezpieczeń" utrudniających pracę, i ukrywających nieudacznictwo "autora"
    pod pozorem ochrony praw autorskich.
    Moim zdanie wałścicielem danych jest zamawiający i może z dznymi robić co
    chce.
    akala