  • 1. Data: 2004-07-30 08:09:59
    Temat: Bardzo ciekawa sprawa
    Od: Sandra <s...@g...pl>

    Witam!

    Sprawa wydaje mi sie dosyc interesujaca. Jest willa w Aninie kotra
    zamieszkuje po polowie moj dziadek i babcia oraz moj wujek, tj maz
    siostry babci. Siostra babci niestety tragicznie umarla rok temu. Na
    nieszczescie wujek i ciocia mieli jedno dziecko, ktore jest uposledzone
    - ma obecnie ono 50 lat. Nie mowi, nie rusza sie itd. Ogolnie potrzebuje
    ciaglej opieki. Wujkowi po smierci babci ciezko bylo poradzic sobie z
    obsluga samego siebie (dobrze ponad 70 lat) i jeszcze obloznie chorej
    corki. Dlatego tez jako rodzina doradzilismy mu opiekunke z opieki
    spolecznej. Kobieta ta, przed 50, silna, mloda w najwiekszym skrocie
    omamila wujka, ktory oszlal na jej punkcie. Obecnie spodziewamy sie, ze
    wujek w przyplywie swojego zachwytu zamieszka z nia we wlasnym
    mieszkaniu, a co gorsza moze ja zameldowac. Kobieta ta jest ewidentnie
    cwana i wie do czego dazy. Wujek z ciocia oprocz chorego dziecka nie
    posiadaja innych spadkobiercow. Od strony mojej babci sa 2 jej corki,
    kazda z dwojka dzieci. Moja babcia razem z dziadkiem samodzielnie (wujek
    z ciocia byli za granica i dawali tylko pieniadze) zbudowala na spolke
    (polowa kosztow) ten dom z wujkiem. Jest tam zameldowana ale nie posiada
    chyba papierow wlascicielskich. Mieszkam tam na pewno ponad 30 lat.
    Niestety wlascicielem gruntu jest wujek, ktory zawsze byl przeciwny
    babci. Babcia przestaje chodzic i koncza sie jej dni, wujek zaprasza do
    zamieszkania do siebie obca kobiete. Jakie sa mozliwosci zameldowania
    chociazby mnie (wnuka) w tym domu, w celu nie przepadniecia majatku? Co
    relanie prawnie/nie prawnie mozna osiagnac w tej sprawie?

    Z powazaniem,
    Sanders

  • 2. Data: 2004-07-30 08:14:40
    Temat: Re: Bardzo ciekawa sprawa
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Sandra napisał(a):
> [...]
    > chociazby mnie (wnuka) w tym domu, w celu nie przepadniecia majatku? Co
    > relanie prawnie/nie prawnie mozna osiagnac w tej sprawie?

    Zameldowanie bądź nie ma nic do prawa własności i z cała pewnością nie stanowi
    tytułu prawnego do niczego.
    A co to wujek nawet, 70 letni nie może się zakochać?
    Skoro grunt jest wujka to cały dom jest jego. Można co najwyżej pomyśleć o
    żądaniu zwrotu nakładów na budowę domu.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-07-30 16:13:24
    Od: Sandra <s...@g...pl>

    > Zameldowanie bšdź nie ma nic do prawa własności i z cała pewnościš nie stanowi
    > tytułu prawnego do niczego.

    Panie prawniku... a konkubinat po 5 latach Pan zna?

  • 4. Data: 2004-07-30 22:27:34
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Sandra napisał(a):

    > Panie prawniku... a konkubinat po 5 latach Pan zna?

    Nie rozumiem ??? To za wysoki poziom abstrakcji jak dla mnie.

    --
    JOHNSON :)