  • 1. Data: 2004-04-18 20:25:23
    Temat: Bankructwo spoldzielni a komornik?
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Witam:)
    Mam male pytanko do osob znajacych sie na przepisach:
    dzis w radiu mowili ze w razie bankructwa spoldzielni komornik moze zajac
    mieszkania w celu odzyskania dlugow.
    My mamy mieszkanie wlasnosciowe wykupione w roku 1990, teraz tyle mowi sie o
    wyodrebieniu wlasnosci.Na czym to polega???
    i czy majac mieszkanie wlasnociowe wrazie bankructwa spoldzielni komornik
    moze moje mieszkanie zlicywoac???
    Pozdrawiam goraco
    Grzesiek

  • 2. Data: 2004-04-18 23:46:19
    Temat: Re: Bankructwo spoldzielni a komornik?
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Abakus wrote:

    > Mam male pytanko do osob znajacych sie na przepisach:
    > dzis w radiu mowili ze w razie bankructwa spoldzielni komornik moze zajac
    > mieszkania w celu odzyskania dlugow.

    no niestety.

    > My mamy mieszkanie wlasnosciowe wykupione w roku 1990, teraz tyle mowi sie o
    > wyodrebieniu wlasnosci.Na czym to polega???

    własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu .... nie jest własnością tylko
    ograniczonym prawem rzeczowym. Na podst. nowelizacji ustawy o spół.
    mieszkaniowych z roku 2003 możesz mieć roszczenie do spółdzielni o
    przekształcenie WSPL na własność. Spółdzielnia nie może odmówić. Koszty:
    spłacenie wszystkich zobowiązań związanych z budową lokalu (kredyt i
    odsetki), spłata wszystkich zobowiązań bieżących i remontów kapitalnych,
    umowy notarialnej i założenia KW tj ok. 250zl x2

    > i czy majac mieszkanie wlasnociowe wrazie bankructwa spoldzielni komornik
    > moze moje mieszkanie zlicywoac???

    jeżeli jesteś współdłużnikiem to tak jeżeli tylko spółdzielnia to nie.

    btw: mały haczyk - ustawodawca nie nałożył na spółdzielnie terminu
    przekształcenia. A wyobrębnienie własności może trwać długo.

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2004-04-19 11:04:20
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Dziekuje za odpowiedz:)
    Moja spoldzielnia w Bielawie narazie funkcjonuje dosc dobrze, ale lepiej
    dmuchac na zimno.
    Dziekuje za pomoc jeszcze raz.
    pozdrawiam Grzesiek