  • 1. Data: 2005-02-17 22:12:38
    Temat: Banki, dyspozycja na wypadek śmierci a testament
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witajcie
    Mam pytanie teoretyczne (mam nadzieje ze jak najdłuzej teoretyczne):
    rodzice maja konto w banku, skladaja dyspozycje na wypadek smierci
    (przekazanie jednemu z dwóch synów albo jeszcze komus innemu), sporzadzaja
    równiez testament w którym to spadkobiercami ustanawiaja synów (rozumiem
    ze nawet w przypadku braku testamentu dziedzicza synowie). Iteraz co sie
    dzieje jezeli ta dyspozycja w banku nie jest zgodna z testamentem???

    "_")
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 2. Data: 2005-02-18 09:25:03
    Temat: Re: Banki, dyspozycja na wypadek œmierci a testament
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > ze nawet w przypadku braku testamentu dziedzicza synowie). Iteraz co
    > sie dzieje jezeli ta dyspozycja w banku nie jest zgodna z

    Dziedziczeniu ustawowemu lub testamentowemu podlega tylko to co
    pozostaje po zrealizowaniu "dyspozycji na wypadek śmierci"

  • 3. Data: 2005-02-18 11:54:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresuX.op.pl ...

    > Dziedziczeniu ustawowemu lub testamentowemu podlega tylko to co
    > pozostaje po zrealizowaniu "dyspozycji na wypadek śmierci"

    czyli taka dyspozycja jest zupełnie oddzielna sprawa, i pieniazki tak
    rozdysponowane wypadaja z masy spadkowej.
    dzieki!

    "_")
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg