    From: pwz <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bank dzwoni wieczorami - co mogę zrobić?
    Date: Tue, 20 Apr 2010 20:03:36 +0200

    W dniu 2010-04-20 19:23, Samotnik pisze:
    (...)
    > Jak postępować,
    > żeby się raz na zawsze odczepili?

    Ja pozwalam odbierać telefon moim dzieciom, które wprost uwielbiają
    rozmawiać przez telefon. Szczególnie jeżeli zobaczę na wyświetlaczu
    jakiś dziwny albo zastrzeżony telefon. Może to przypadek, ale
    zauważyłem, żę od kiedy zacząłem uskuteczniać tę metodę, liczba
    telefonów reklamowych jakby spadła.

    Inna metoda: wcześniej prosiłem dzwoniącego o podanie imienia i nazwiska
    oraz nazwy firmy z której dzwoni, po czym przeciągałem ich przez
    procedurę pytań skąd mają mój numer oraz informowałem, że nie zgadzam
    się na telefonowanie do mnie. Średnio skuteczne, bo wprawdzie czytacze
    byli skonfundowani, ale i tak dzwoniły inne(?) firmy, podając, że mają
    numer "z książki telefonicznej". Chociaż nie zastosowałem już wariantu
    pytań "z której książki telefonicznej?" itd. ;-)
    pwz