    From: "eNWu" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bank, a ochrona danych osobowych
    Date: Mon, 23 Oct 2006 19:54:39 +0200

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości
    news:eh8l05$n8u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >Z tego co się orientuję, to reklamy te wystawiane są przez bank i nie
    >dochodzi tu do żadnej wymiany danych osobowych.
    [WN] Podpisując umowę z bankiem miałem nadzieję, że moje kontakty z nim
    ograniczą się do obsługi moich środków finansowych na koncie - udostępniłem
    im w tym celu swoje dane. Tymczasem bank wykorzystuje te dane (czyli je
    przetwarza - patrząc z perspektywy ustawy o ochronie danych osobowych) w
    celach na jakie nie wyraziłem zgody: bombarduje mnie reklamami swoich i nie
    tylko swoich produktów.
    Inny przykład takiej działalności: kupując w sklepie jakiś towar prosisz o
    rachunek. Sklep wystawia Ci rachunek na podstawie danych, które dobrowolnie
    podajesz w tym (i tylko w tym) celu. Jeśli zaczniesz od tego sklepu
    otrzymywać pocztą jakieś gazetki reklamowe, to masz prawo być wkurzony, że
    wykorzystał on Twoje dane, bez Twojej zgody, do celów, na które również nie
    wyrażałeś zgody.
    Inaczej sprawa się ma, gdy podając swoje dane podpisujesz oświadczenie, że
    wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie - dobrym przykładem są tutaj różnego
    rodzaju akcje promocyjne typu zbieranie punktów do wymany na towary i usługi
    (np. karty Vitay w PKN Orlen).
    Ja w umowie z bankiem nie wyrażałem zgody na otrzymywanie od nich reklam -
    bank zdaje się przechodzić nad tym do porządku dziennego, ja natomiast nie
    mogę.

    Pozdrawiam
    Wojtek N.