    From: "edo.z" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia - szal finansowy (dlugie)
    Date: Fri, 25 Jul 2008 11:26:07 +0200

    Andrzej Lawa pisze:
    Witam,
    Dziękuję za odpowiedź.
    > Jakim cudem dostała takie kredyty? Przecież to nawet nie jest podobne do
    > zdolności kredytowej..
    Ha, i tutaj wychodzi, że jednak nie ma podstaw do ubezwłasnowolnienia.
    Jest sprytna i przebiegła. Ponadto dzisiaj pseudo-banki pożyczają jak
    szalone, dookoła siebie znajdziesz mnóstwo ogłoszeń, pożyczka od ręki,
    bez formalności, itepe itede. No i starsza Pani brała pożyczki...

    > Poprawka: jest posiadaczką spółdzielczego prawa do lokalu. Być może
    > własnościowego, ale może i lokatorskiego. Ale i tak właścicielem jest
    > spółdzielnia.
    Zgadza się. I faktem jest, że to prawo ma wartość.

    > To co się stało z tymi pieniędzmi? (przynajmniej tymi pierwszymi)
    Ha, nad tym się głowi cała jej rodzina... A babcia milczy jak prawdziwy
    agent 007...

    > Nu, naciągnąć banki na 100 tysięcy pożyczek gotówkowych przy takich
    > dochodach i takim wieku to sztuka ;->
    Ech...

    > Przede wszystkim taka kombinacja to przestępstwo.
    Czyli co, do prokuratury i przed sąd? Co wtedy? Jakie niesie to
    konsekwencje?

    > Jasne. Patrz: skarga pauliańska.
    No tak, art. 527 K.C. - ale to już względem kupującego i bank musi
    udowodnić, że wiedział, w jakim celu jest zawierana transakcja, tak?

    > Sporo.
    Ktoś odpisał ok. 25%. Czy to już się kwalifikuje do sporo? :)

    > ROTFL
    Dlaczego? Te pożyczki nie mają pokrycia, oni je udzielili na wysokim
    ryzyku. Jak przedstawi się, że jest ich w sumie 6-ciu w kolejce i
    zrozumieja marne szanse odzyskania - czemu nie spróbować?

    > Bez sensu. Sugerowałbym raczej jakąś hipoteczną pożyczkę konsolidacyjną
    > na spłacenie tych długów.
    Tak, tylko że nie na babcie... Jej nikt normalny nie da żadnego kredytu...

    > Cóż, jeśli te informacje są nieprawdziwe, to starsza pani popełniła
    > przestępstwo wyłudzenia kredytu.
    I co w takim razie. Mam powiadomić prokuraturę? Co dalej w takim wypadku?

    > Ma prawo do lokalu, które jest sporo warte. Nieruchomość można zająć,
    > sprzedać, wyznaczyć czynsz, po czym go naliczać. Jak lokatorka się nie
    > wyprowadzi a czynszu płacić nie będzie, to się wejdzie na emeryturę.
    Ma 50% prawa. Drugie 50% ma jej syn, w spadku po jej mężu. jej połowy to
    85000PLN - nie zaspokoją z tego swoich wszystkich roszczeń.

    > Tylko ubezwłasnowolnienie. Są podstawy?
    No właśnie - chora psychicznie nie jest. Umysł ostry jak żyleta...

    Michał