    From: "edo.z" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia - szal finansowy (dlugie)
    Date: Thu, 24 Jul 2008 20:23:59 +0200

    Marian pisze:
    Witam,
    Dziękuję za odpowiedź.

    > dlaczegoby mialo?
    Czyli bank nie może zażądać anulowania takiej transkacji, wykazując, że
    starsza Pani miała wcześniej wobec niego zobowiązania?

    > nie wiem, ale sporo ;)
    A nie jest to w żaden sposób regulowane?

    > NHmm, a jakbys chcial to negocjowac? Oni pozyczyli, ummowa spisana.
    > Jesli pozyczyli 1000 a chca w zamian w ratach 1200 to chyba oczywiste, nie?
    Jak już napisałem w odpowiedzi na post tmk - faktycznie nie napisałem,
    że negocjacje miałyby polegać na tym, że starsza Pani spłaci natychmiast
    całość pożyczek, jednak jedynie w wysokości kapitału, bez żadnych
    odsetek i opłat. Środki na tę operację pochodziłyby ze sprzedaży mieszkania.

    > to jest kwota, jaka podaje babcia. wiec jesli tyle podala, i
    > poswiadczyla to podpisem - to tyle jest. A ze ten sam pracownik - coz,
    > ja od lat jak biore pozyczki to zawsze u tej samej osoby podpisuje. Tak
    > zostalem "przydzielony".
    Zgadza się - pytanie raczej idzie w tym kierunku - czy pracownik, chcąc
    się wykazać ilością udzielonych kredytów, nie złamał wewnętrznych zasad
    banku (może prawo bankowe?) - przecież z łatwością mógł sprawdzić, że
    starsza Pani ma już u nich kredyt, w jakiej kwocie są jej z tego tytułu
    obciążenia i że pewnie nie ma zdolności kredytowej. Pomijam już kwestię
    BIK, który wydaje się być nieużywany w świetle tej sytuacji.

    > Ma. MA pół mieszkania o wartości blisko 100 tys.
    Właśnie założenie jest takie, że w momencie negocjacji już nie ma. Ma
    tylko gotówkę ze sprzedaży...

    > Predzej lub pozniej.
    No również raczej nie. Jeśli wszystkie jej obciążenia to 4500PLN
    miesięcznie, emerytura 1900PLN miesięcznie, komornik musi zostawić jej
    coś do życia (właśnie - ile?), to raczej marne szanse... A mieszkania
    już nie posiada - zresztą w żadnej umowie nie ma mowy o tym mieszkaniu.

    > Zamknac w psychiatryku. Zastrzelic. itp.
    Genialne, zwłaszcza drugie. Wtedy to już na pewno potrzebowałbym
    prawnika... A pierwsze to jak, ot tak? Czy może jakaś wskazówka?

    --
    Pozdrawiam,
    Michał