  • From: "Maciej Muran" <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: BANK - byly klient
    Date: Sun, 27 Jun 2004 21:09:57 +0200

    Użytkownik "[Cichy]"
    > Nie znam sie dokladnie na prawie (bankowym) i mam pytanie.
    > Ponad 2 lata temu zrezygnowalem z prowadzenia konta z bankiem BZWBK.
    > Niedawno (miesiac temu) dostalem od nich ulotki oraz oswiadczenie (do
    > podpisu) o ubezpieczenie mojej karty platniczej, ktorej przeciez od
    > ponad 2-ch lat nie mam (zdalem do banku).

    Pomyłka? Reakcja na wcześniejsze domyślne pobieranie opłat za
    ubezpieczenie karty?

    > Czy bank ma prawo przechowywac moje dane osobowe ??

    Śmiem twierdzić, że ma nawet obowiązek. Inna sprawa to przetwarzanie
    tych danych, np. w celach marketingowych.

    > Na jakiej podstawie przysylaja mi ulotki ??

    Na podstawie takiej, iż sądzą, że wciąż jesteś ich klientem?
    Idź do najbliższego oddziału BZWBK i opierdziel ich porządnie. A
    najlepiej umów się na rozmowę z naczelnikiem oddziału i też go ochrzań.

    I na tym bym poprzestał. Takie 'akcje' zdarzają się w wielu bankach. To
    zbiurokratyzowane firmy i dotarcie informacji o tym, że nie jesteś
    klientem może trwać nawet (jak widać) 2 lata. Jakiś rok temu, do
    wynajmowanego przeze mnie mieszkania przychodziło sporo listów z pekao
    sa do jakiejś dawnej wlascicielki lokalu. Gdy sie z nia skontaktowalem,
    okazalo się, że kobieta nie ma konta w tym banku od ponad 5 lat. Jak sie
    okazalo, w tych listach otrzymała m.in. liste hasel jednorazowych do
    startujacego wtedy dostepu przez Internet...

    --
    Maciek.