    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: B. proszę o pomoc -alimenty dla niepełnosprawnej Misi
    Date: Tue, 01 Feb 2005 08:31:40 GMT

    > Rozumiem Twoją gorycz, ale zapominasz, że
    > koszty utrzymania i leczenia dziecka nie ma
    > obowiązku pokrywać *wyłącznie* "zły ojciec",
    > to jest *wspólny* obowiązek, także matki. Sąd
    > te koszty dzieli na oboje rodziców.

    Ale nie po równo. Sprawowanie bezpośredniej opieki nad dzieckiem (także
    zdrowym) ogranicza możliwości zarobkowe. Alimentować dziecko można nie tylko
    finansowo, ale także czyniąc osobiste starania... itd.

    > Do 13 roku (chyba?) życia dziecka za aparat ortodontyczny
    > płacisz tylko jakąś małą część wartości aparatu,
    > a dentyści są *bezpłatni* .

    Nie ma bezpłatnych (refundowanych) dentystów stosujących procedury i
    materiały na przyzwoitym poziomie. Sam bym do takiego nie poszedł, a co
    dopiero z dzieckiem.

    > A cóż do reHabilitacji ma wysokość alimentów?.

    Rehabilitacja refundowana nawet teoretycznie w całości swoje kosztuje. Do
    tego zabiegów jest zazwyczaj za mało i troska o dziecko każe wykupować
    dodatkowe zabiegi.

    > Ponadto powinnaś ćwiczyć z dzieckiem w domu, to
    > także daje świetne wyniki.

    Tak, ale rzadko wystarczą do tego same chęci. Potrzebne są dość drogie
    przyrządy, co jakiś czas nadzór i wskazówki dobrego specjalisty albo jakiś
    kurs. To kosztuje.

    > Jeśli nie oczekuje tego abyś to Ty finansowała to
    > dlaczego masz o to pretensje?. Czyżby przemawiała
    > przez Ciebie zawiść?.

    Zasadą jest, że poziom życia dziecka nie powinien być niższy niż poziom
    życia rodzica.

    Oczywiście nie mam pojęcia jak wygląda sytuacja w tym przypadku, ale Twoje
    uwagi są trochę jednostronne.

    Pozdrawiam,
    Beniamin