    From: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: B. proszę o pomoc -alimenty dla niepełnosprawnej Misi
    Date: Tue, 1 Feb 2005 07:46:48 +0100

    User "Marta Kaprzyk" <m...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ctmums$kf7$1@inews.gazeta.pl

    > Chyba sąd też tak myślał.No bo po co dziecku mydło, szampon,
    > zeszyty,książki, wyjście do teatru lub kina 1x w miesiącu,aparat
    > ortodontyczny-po co dentysta!

    Rozumiem Twoją gorycz, ale zapominasz, że
    koszty utrzymania i leczenia dziecka nie ma
    obowiązku pokrywać *wyłącznie* "zły ojciec",
    to jest *wspólny* obowiązek, także matki. Sąd
    te koszty dzieli na oboje rodziców.
    Do 13 roku (chyba?) życia dziecka za aparat ortodontyczny
    płacisz tylko jakąś małą część wartości aparatu,
    a dentyści są *bezpłatni* .

    > Dlaczego rechabilitować przykurcze
    > mięśni?Będzie jeździło na wózku inwalidzkim to w przyszłości przyczyni
    > się do rozwoju gospodarki(będzie praca dla wytwórców, pracowników domów
    > opieki społecznej).

    A cóż do reHabilitacji ma wysokość alimentów?.

    > [..................]
    > Niech się głupia cieszy, że mogła leczyć dziecko przez jakiś czas
    > prywatnie.

    Nie ma się z czego cieszyć. Stracone pieniądze. Mogłaś
    je wydać na, cytuję - "mydło, szampon, zeszyty,książki,
    wyjście do teatru lub kina 1x w miesiącu,aparat ortodontyczny"
    , a leczyć_rehabilitować w bezpłatnej służbie zdrowia.

    > A teraz marsz po urlop i czekać 3 miesiące na wizytę
    > finansowaną z NFZ.

    Po co urlop - wizyty można ustalać telefonicznie.
    Trzy(?) miesiące możesz ewentualnie czekać
    przy *pierwszej* wizycie. (jeśli masz na myśli wizytę
    u lekarza) Na rehabilitację nie czeka się tak długo
    (może w Warszwie?) i od koniec jednej umawiasz się
    na następną - jest wtedy ciągłość.
    Ponadto powinnaś ćwiczyć z dzieckiem w domu, to
    także daje świetne wyniki.

    > Pięć wizyt w miesiącu i nie starcza urlopu?To się
    > zwolnij i na zasiłek .

    Hehe, nie przesadzaj. Po co urlop?. Przecież
    całkiem "legalnie" otrzymasz wolny dzień.
    Ponadto ustalając termin wizyty ustalasz
    również godzinę. Nie musisz umawiać się
    na ósmą rano.

    >W głowach się tym matkom niepełnosprawnych dzieci
    > przewraca !!

    Heh, to nie tak. Przewraca się w głowach porzuconym
    żonom, a jeśli na dodatek są niepełnosprawne dzieci
    to używane one są jako powód do większego współczucia.

    > Tata przecież musi zmienić SAAB-a
    > cabr. ,lub terenowe VOLWO, lub Forda na nowszy model a jak zabraknie na
    > platynową prądnicę to co on biedny pocznie?

    Jeśli nie oczekuje tego abyś to Ty finansowała to
    dlaczego masz o to pretensje?. Czyżby przemawiała
    przez Ciebie zawiść?.

    PS. Także wychowuję niepełnosprawną córkę, a jej
    matka od ośmiu lat nie zapłaciła ani grosza alimentów.
    Mówę to abyś nie myślała, że jestem stronniczy.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Obowiązkowa przyjemność jest nieprzyjemnym obowiązkiem.