    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Autorskie: Publiczne/niepubliczne?
    Date: Mon, 31 May 2004 11:42:09 +0800

    In article <c9d6oa$nfa$2@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > No, ale co jest fragmentem? 99% to też fragment :)

    No prawda, ale tak na zdrowy rozsądek to wiadomo o co chodzi, nie? :)
    Na ile ja to widze to w prawie zwykle operuje się znaczeniem
    zdroworozsądkowym jakiegoś wyrazu a nie jego pełnym zakresem (najbardziej
    pojemną definicją).
    Poza tym PA zawiera różne zabezpieczenia przed przegieciami w stylu
    Art. 35: Dozwolony uytek nie moze naruszac normalnego korzystania z utworu
    lub godzic w sluszne interesy twórcy.

    > No i: ,,w celach dydaktycznych lub prowadzenia wlasnych badan, korzystac''
    > możne oznacza również wycinanie, przemontowywanie, deasemblowanie i stado
    > innych różnych operacji typu ,,sekcja zwłok''.

    Wydaje mi się że można jeśli celem będą owe badania lub dydaktyka.

    > No i czy programy się pod to łapią? Bo to w takim razie można kupić jednego
    > Windowsa np. i potem tworzyć jego fragmenty (bez jakiegoś pliku *.txt)
    > wykorzystując na innych stanowiskach?

    E-e. Art. 77. Do programów komputerowych nie stosuje sie przepisów art.
    16 pkt 3-5, art. 20, art. 23, art. 231, art. 27, art. 28, art. 30, art.
    331-335, art. 49 ust. 2, art. 56, art. 60 i art. 62.

    --
    Marcin